ניסאן קשקאי המחודש בישראל: מחיר הכניסה הוזל - על מה מוותרים?

מתיחת הפנים של הג'יפון הקומפקטי הביאה עימה בעיקר עיצוב חדש, ללא שינוי משמעותי באבזור, כאשר מחיר הכניסה הוזל ב-500 שקל צנועים. מה השינויים ועל מה מוותרים?

רן סגל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

הדור השלישי של ניסאן קשקאי זכה למתיחת פנים לפני 4 חודשים בלבד וכעת היא כבר בישראל, כאשר היבואנית "פריסבי", מוזילה את גרסת הבסיס ורמת הביניים ב-500 שקל צנועים והגרסה הבכירה שומרת על מחירה. מתיחת הפנים הייתה בעיקרה עיצובית, עם שינוי בולט יותר מבחוץ, אך גם מבפנים, זאת לצד ממשק חדש למולטימדיה ועדכוני תוכנה למערכות הבטיחות. מה השתנה במפרט?

עיצוב עדכני מבחוץ, וגם קצת מבפנים
עיצוב עדכני מבחוץ, וגם קצת מבפנים

יחידת הנעה
במסגרת מתיחת הפנים לא חל שינוי בהיצע יחידות ההנעה ובשלב זה הגיע הקשקאי המחודש עם יחידת ההנעה המיקרו-היברידית בנפח 1.3 ליטר, זהה לזה של הדגם היוצא, בהספק של 156 כ"ס ובשידוך להנעה קדמית ותיבה רציפה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.8-15.6 ק"מ לליטר, תלוי רמת גימור.

גרסאות ה-e-Power ההיברידיות יגיע ארצה בשלב מאוחר יותר, כאשר היבואנית עוד מציעה יחידות אחרונות שלהן בתצורה הקודמת. גם במקרה זה לא יחול שינוי – מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.5 ליטר הפועל עם מנוע חשמלי שהוא המניע העיקרי של הרכב ובהספק של 190 כ"ס.

ללא שינוי ביחידות ההנעה
ללא שינוי ביחידות ההנעה

רמות גימור
בדומה לדגם היוצא, יוצעו גם כן 3 רמות גימור. גרסת הכניסה "אסנטה" החדשה מוותרת על התוספת Top, כלומר ללא גג פנורמי, אך עם מסך מולטימדיה "12.3 לעומת "8 בעבר (ה-"12.3 הוצע רק מרמת הגימור "אסנטה טק"), כמו כן נמצא את הפריטים המוכרים כגון לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל "7, חיישני ומצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי "17.

בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.

רמת הגימור "אסנטה טק" משדרגת את לוח המחוונים (לעומת ה"אסנטה") ל-"12.3 ואת הריפודים למשולבי עור סינטטי, ומוסיפה פתחי מיזוג לאחור, מראה פנימית נגד סנוור, מצלמות היקפיות עם חיישני חנייה קדמיים, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB מאחור, גג פנורמי, מסילות גגון, חלונות כהים מאחור, יש גם מערכת ניווט מקורית, אפשרות חלוקה בתא המטען, תאורת אווירה מלפנים והחישוקים גדלים ל-"18. בבטיחות מצטרפת אפשרות זחילה בפקקים לבקרת השיוט ושמירה על מרכז נתיב.

מסך מולטימדיה גדול יותר כבר בגרסת הכניסה
מסך מולטימדיה גדול יותר כבר בגרסת הכניסה

רמת הגימור הבכירה ביותר, "טקנה", כוללת ריפודי עור (סינטטי), מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זיכרונות, תמיכת גב תחתון למושב נוסע, תצוגה עילית, תאורת אווירה גם מאחור, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע, וחישוקי "19. כמו כן, ברמת גימור זו בלבד ישנה אופציה לצביעה דו-גונית בתוספת של 4,000 שקל.

ניסאן קשקאי המחודש – מחירון:
ניסאן קשקאי 1.3 ליטר ברמת גימור Acenta יעלה 176,990 שקל
ניסאן קשקאי 1.3 ליטר ברמת גימור Acenta Tech יעלה 186,990 שקל
ניסאן קשקאי 1.3 ליטר ברמת גימור Tekna יעלה 199,990 שקל