יקרה יותר ובלי טורבו: יונדאי סונטה המחודשת בישראל מ-214,000 שקל

למעלה משנה עברה מאז שהוצגה מתיחת הפנים של מכונית המנהלים הקוריאנית וכעת היא מגיעה ארצה, ללא גרסת הטורבו הזולה יותר ובמחיר כניסה שהתייקר ב-12,000 שקל לצד תוספות אבזור

רן סגל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

הסונטה, מכונית המנהלים של יונדאי, משווקת בישראל בדור השמיני מאז ספטמבר 2020. כעת, החלה כלמוביל, היבואנית המקומית, בשיווקה של מתיחת הפנים, זו שהוצגה לפני למעלה משנה ורק כעת מגיע לישראל. בדומה להיברידיות אחרות של המותג, האחריות עומדת על 5 שנים  או 100 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם) ועל המערכת ההיברידית ישנה אחריות ל-7 שנים או 150 אלף ק"מ.

במסגרת אותה מתיחת פנים העיצוב החיצוני קיבל את השפה החדשה שפגשנו כבר בקונה למשל, ואילו תא הנוסעים התחדש גם הוא בדומה לדגמים אחרים של המותג, עם צמד מסכים מאוחדים ללוח המחוונים ומסך המולטימדיה בגודל "12.3 כל אחד. גם את ידית ההילוכים החליף בורר ששוכן כעת מאחורי ההגה שקיבל גם הוא עיצוב חדש. מה עוד השתנה?

הסונטה המחודשת בשפת העיצוב העדכנית
הסונטה המחודשת בשפת העיצוב העדכנית

יחידת הנעה
הסונטה המחודשת מגיעה אלינו בגרסת ההיברידית, כאשר בעבר הוצעה גם גרסת הטורבו. להיברידית המחודשת מנוע זהה לדגם היוצא - בנזין בנפח 2.0 ליטר ובסיוע חשמלי מספק 192 כ"ס ונתון מומנט של 37.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים עם מנופי שליטה מאחורי ההגה, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות, מהירות מרבית של 192 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר.

ביונדאי טוענים לעדכון מערכת ניהול המנוע לטובת תחושה חלקה יותר ובהתאם למצבי הנהיגה וכן מערכת בלימה רגנרטיבית עדכנית עם אפשרות לבחור בין 5 עוצמות ושיפור בידוד הרעשים. נושאים שיבדקו במבחן המקומי.

המתכון המוכר - 2.0 ליטר היברידית 192 כ"ס
המתכון המוכר - 2.0 ליטר היברידית 192 כ"ס

רמות גימור
לסונטה שתי רמות גימור, כאשר גרסת הכניסה הפעם עונה לשם "לאקשרי", לעומת "פרסטיז'" בעבר, והיא יקרה ממנה ב-12,000 שקלים, אך כוללת כמה תוספות אבזור. ישנו את מסך המולטימדיה "12.3 שהזכרנו קודם (לעומת "8 בעבר) וכן לוח מחוונים דיגיטלי לעומת רגיל בגרסת הכניסה הקודמת, המראה פנימית דיגיטלית (אלקטרו-כרומטית בעבר) וריפודי עור (לעומת בד), אך הסונטה המחודשת נפרדת מהתצוגה העילית בגרסה זו. לצד העדכונים נמצא את האבזור המוכר, כגון מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, הגה מחומם, משטח טעינה אלחוטי לנייד, גג פנורמי, מערכת שמעת של Bose עם 12 רמקולים, חישוקי "17 ועוד.

תוספת של 16,000 שקל תקנה לכם את גרסת ה"לימיטד" (שהתייקרה ב-8,000 שקלים), ומוסיפה על כך את התצוגה העילית, זיכרונות ואוורור למושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ומצלמות היקפיות וכן שליטה מרחוק על כניסה והוצאה של הרכב.

צמד מסכי "12.3 ועוד כמה תוספות אבזור
צמד מסכי "12.3 ועוד כמה תוספות אבזור

בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום בזיהוי תנועה חוצה בצומת, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת תחילת תנועה של רכב לפנים והתרעת עייפות. בגרסת ה"לימיטד" ישנה גם תצוגה של השטח המת בלוח המחוונים, ובלימת חירום בנסיעה לפנים ולאחור במהירות חניה. כמו כן, במקום גלגל חלופי, תמצאו כעת ערכת תיקון תקר.

יונדאי סונטה המחודשת – מחירון:
יונדאי סונטה 2.0 ליטר היברידית Luxury תעלה 213,990 שקל
יונדאי סונטה 2.0 ליטר היברידית Limited תעלה 229,990 שקל