אייר טקסי: מוניות מעופפות יופעלו באולימפיאדת פריז
ממשלת צרפת אישרה שימוש במוניות מעופפות באולימפיאדה שתיפתח בשבוע הבא. השירות יופעל ממסוף ייחודי שיוקם על גדות נהר סיין בלב העיר. אם הפרויקט ינחל הצלחה הוא יורחב גם לאחר סיום האולימפיאדה
כל מדינה שמארחת משחקים אולימפיים זוכה לתקציבי ענק, זאת בנוסף לכמות גדולה של כסף שנכנס בזכות נותני חסות גלובליים. התקציבים מופנים בעיקר להקמת מתקנים חדשים עם שכלולים וחידושים מתקדמים לרווחת הספורטאים והמשלחות, ובהמשך גם לרווחת תושבי העיר המארחת, תיירים ואזרחים רבים מאותה מדינה. זה בדיוק מה שרצו הצרפתים להשיג באולימפיאדת פריז 2024 שתיפתח ב-26 ביולי ותימשך עד 11 באוגוסט, כשאחד החידושים המעניינים בתחום התחבורה הוא מנחת מיוחד למסוקים דו מושביים חשמליים שנקראים VoloCity והם מיוצרים בגרמניה על ידי VoloCopter כשהם מיועדים להטיס נוסעים בנתיב טיסה ממרכז העיר לפארק האולימפי ובחזרה.
כלי הטייס מסוגלים לטיסה אוטונומית מנקודה לנקודה בעזרת 18 רוטורים נפרדים, ללא רוטור זנב מאזן כמו במסוק רגיל והם למעשה סוג של רחפן מגודל. משטח ההמראה ימוקם על נהר הסיין שחוצה את פריז וכל באי תחנת הרכבת 'אוסטרליץ' לא יפספסו את כלי הטייס הייחודי. המסוק / רחפן / מונית מעופפת מאפשר טווח טיסה של 35 ק"מ במהירות מרבית של 110 קמ"ש. משקלו 700 ק"ג בלבד וניתן להעמיס על סיפונו שני נוסעים עם מזוודה לכל אחד במשקל כולל של 200 ק"ג, כך שהמשקל שעולה לאוויר הוא 900 ק"ג בסך הכל. המונית המעופפת מופעלת באמצעות 9 מארזי סוללות ופרק זמן ההחלפה של סוללה הוא 5 דקות. הסוללה שפורקה נשלחת לטעינה בנפרד וחוזרת לשימוש הבא.
ערים רבות בעולם נושאות את עיניהן לפרויקט זה שיופעל לראשונה בתוואי טיסה עירוני ולא בשדות נידחים או מקומות מרוחקים מחשש לתאונה ונזק עצום לאזרחים שמתגוררים בקו הטיסה. אם הפרויקט יצליח, יש להניח שנראה אותו מופיע במקומות נוספים בעולם והחברה היזמית תקצור כאן חוזים שמנים לאחר שהוכיחה ש"שדה הניסוי" שלה קיבל גושפנקא לתנאי אמת. גם עבור הממשלה הצרפתית מדובר במבחן חשוב ואם הוא יעבור בהצלחה, הם יאשרו להפעיל אותו בסוף השנה לשימוש כללי. לפיכך, הממשל הצרפתי מינה את חברת Aeroports de Paris להפעיל ולנהל את השרות, מאחר והיא הגוף הבכיר והוותיק ביותר בתחום התעופה בצרפת. החברה מפעילה ארבעה מנחתים שכאלה למוניות המעופפות בארבעה שדות תעופה באזור פריז, לרבות שדה התעופה דה גול, לה בורג'ה, ורסאי ושדה נוסף בצפון מערב פריז. לצד קולות חיוביים, הפרויקט קיבל ביקורת מאלה החוששים מאותם חפצים מעופפים עצמאית מעל לראשיהם. החברה המפעילה אומרת כי משטחי הנחיתה יכולים להתאים גם לכלי טיס גדולים יותר, עם מספר גדול יותר של אנשים בכל טיסה וגם לשמש אמבולנסים אוויריים שטרם אושרו על ידי רשות התעופה באירופה.