סייברסטר קופה: הכירו את MG סייבר GTS

MG הציגה דגם קונספט חדש שהוא למעשה גרסת קופה לסייברסטר הדו-מושבית. מה אנחנו יודעים עליו והאם הוא יגיע לייצור?

רן סגל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

פסטיבל המהירות בגודווד מהווה אבן שואבת לכל חובבי הרכב בעולם, כאשר גם יצרניות הרכב מרבות לחשוף ולהציג במהלך ימי הפסטיבל דגמים וגרסאות שידעו לפרוט בדיוק על הנימים הנכונים של חולי ההגה. הפעם ב-MG הציגו דגם קונספט חדש בשם Cyber GTS, ואם החזית מוכרת לכם, הוא למעשה גרסת הקופה של הרודסטר החשמלית "סייברסטר" שצפויה להגיע גם לישראל עם תג מחיר עסיסי במיוחד.

על העיצוב החיצוני אין ממש מה להרחיב – החזית מזכירה כאמור את הרודסטר הדו-מושבית וכך גם תא הנוסעים ונציין שגם לקופה דלתות "מספריים", אך לעומת זו הפתוחה הסייר GTS בתצורת 2+2. החלק המעניין הוא כמובן פרופיל הקופה, אך יותר מזה הוא חלקה האחורי שמזכיר בעיצובו את זה של אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו – עם זנב קצרצר ו"חתוך", יחד עם תאורת לד היקפית.

המקור - MG סייברסטר
המקור - MG סייברסטר
MG סייבר GTS: קופה בעיצוב מרהיב
MG סייבר GTS: קופה בעיצוב מרהיב
בשלב זה MG לא חשפו פרטים טכניים כלשהם, אך מאחר והדמיון לסייברסטר ניכר, ניתן להניח כמעט בוודאות שהיא תבוסס על אותה פלטפורמה ותחלוק את אותן יחידות ההנעה. הסייברסטר מציעה גרסת ההנעה האחורית בעלת הספק של 340 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. לגרסה הבכירה הנעה כפולה מצמד מנועים המספקים כ-510 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ומהירות מרבית של 201.
תא הנוסעים באווירה ספורטיבית לא פחות
תא הנוסעים באווירה ספורטיבית לא פחות

עם סוללה בקיבולת 77 קוט"ש טווח הנסיעה החשמלי עומד על 508 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית או 444 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה (בתקן WLTP). טעינה מהירה מ-10% ל-80% בקצב של 150 קילוואט אורכת כ-38 דקות.

ומה לגבי ייצור? אם נשפוט על פי דרכה של הסייברסטר, וההדים החיוביים שהדגם זכה לו בעולם, ומאחר והסייבר GTS היא רק "מעטפת" קופה, אפשר להניח שאם מכירות הסייברסטר, ששיווקה באירופה יחל בחודש הבא, ימצאו חן בעיני בכירי MG, לא רחוק היום שנפגוש גם ב-GTS.