חזקה יותר אבל איטית יותר: ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה
ה-M5 בדור החדש עוברת להנעה היברידית-נטענת שהגיעה מה-XM, אך למרות תוספת מרשימה להספק היא דווקא איטית יותר. מה ההבדל ומתי בישראל?
ב.מ.וו M5 היא מכונית סאלון ספורטיבית, ולמרות הממדים הגדולים היא עונדת בזכות את תגיות M עם שושלת ארוכה של דורות, שהחלה בדור השני של סדרה 5 (E28). כעת, אחרי ה-i5 וסדרה 5 בדור השמיני, המשפחה מתרחבת והיצרנית הבווארית מציגה את ה-M5 החדשה שמקבלת את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת החזקה היישר מה-XM הענק. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי ה-M5 החדשה צפויה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025.
העיצוב החיצוני זוכה כמובן לכל האיפור הנדרש של חטיבת M – הסבכה הקדמית בעלת גימור "אוורירי" יותר עם מסגרת מוארת, הפגוש מקבל מראה אגרסיבי יותר עם כונסי אוויר בולטים יותר וסבכה תחתונה הפוערת לוע. מאחור ישנו דיפיוזר בולט וצמד יציאות מפלט כפולות. מבפנים העיצוב דומה יותר לגרסאות הרגילות, אך מתהדר בגימורי קרבון ואלומיניום, כמו גם הגה ספורטיבי יותר עם מתגי M וכמובן מושבים ספורטיביים להשלמת האווירה.
יחידת ההנעה הגיע מה-XM הענק כשהיא משלב בין מנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר (585 כ"ס) ומנוע חשמלי (197 כ"ס), כשיחדיו מתקבל הספק של 727 כ"ס. ההנעה כפולה והשידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות בלבד.
בהשוואה לב.מ.וו M5 CS היוצאת, מדובר בתוספת הספק של 92 כ"ס, אך ההאצה ל-100 קמ"ש דווקא איטית יותר ובפער של 0.5 שניה, הנובע ממשקל גבוה יותר ב-610 ק"ג (2,435 ק"ג)לנוכח תוספת הסוללה והמנוע החשמלי.
מאידך, ל-M5 החדשה אפשרות לנסיעה חשמלית לטווח של 67-69 ק"מ בזכות סוללה בקיבולת של 18.6 קוט"ש (נטו), ובהתאם, לפחות בתיאוריה, היא יכולה להיות חסכונית משמעותית מקודמתה, כשצריכת הדלק לאחר ריקון הסוללה, עומד על 9.7-9.8 ק"מ לליטר, שיפור של 0.9-0.7 ק"מ לליטר לעומת ה-CS. טעינה ביתית (0%-100%) אורכת 3 שעות ו-15 דקות (מטען פנימי 7.4 קוט"ש).
כבעבר, ל-M5 החדשה הנעה כפולה עם נטייה להעברת הכוח לגלגלים האחוריים, אך הנהג יוכל לבחור להעביר עד 100% מהכוח אל הסרן האחורי, כמו גם כוונון ספציפי לאופי התערבות מערכת בקרת האחיזה, התחושה מהבלמים, ההגה ועוד. ל-M5 גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מערכת היגוי אחורי עד 1.5 מעלות, חישוקי "20 מלפנים עם צמיגי 285/40 וחישוקי "21 מאחור עם צמיגי 295/35.