הפגישה הראשונה של עולם הרכב של ערוץ הספורט עם המכונית ההיברידית הקומפקטית החדשה של MG נערכה בגרמניה אי שם בחודש יולי 2024, 5 חודשים לאחר שנחשף הדור החדש, והיא הביאה איתה שורה של שאלות מעניינות וחשובות ביחס למכונית המסקרנת שתנחת ממש בקרוב בישראל ותקרא תיגר על קטגוריה הסופר-מיני ובעיקר על המחלקה ההיברידית שכוללת נכון לעכשיו רק שלוש מכוניות שעונות באופן מלא להגדרה "היברידית" והכוונה היא לאחיות לבית טויוטה: יאריס ויאריס קרוס שמשווקות בהצלחה יתרה בארץ הקודש ומעמדן נכון לכתיבת שורות אלה בלתי ניתן לערעור, וגם הונדה ג'אז שמסומנת כנדירה למדי בעיקר מפאת מחירה הגבוה.
לא שכחנו שגם הפרשנות של לקסוס ליאריס קרוס מגיעה בגרסה היברידית, אבל דווקא לקסוס LBX מסמנת את גבול הקצה העליון מפאת שייכותה לקטגוריה פרימיום בעוד ש-MG באה לייצג את הקצה השני של הסקאלה עם מכונית במחיר נגיש ככל האפשר ועוד נגיע לזה בהמשך.
יש הטוענים כי האחיות לבית טויוטה אינן המתחרות היחידות ואפשר להכניס לשולי המשוואה של מכוניות הסופר מיני המחושמלות גם את הבאיון של יונדאי (בעיות אספקה מהמפעלים בטורקיה) ואת הסוזוקי סוויפט שזוכות לחשמול קליל, יחד עם הקטנת נפח המנוע וצמצום הספקו.
חשוב לציין כי פרט לשם של המכונית MG3, אין שום קשר לדגם המיושן שהיה כאן לפני שנים רבות עם הנעת בנזין ורמת גימור פשוטה שהציעה מחיר נמוך ממש. כבר למדנו כי MG רוחשת כבוד לשמות הדגמים מהעבר וזאת הסיבה היחידה שהמכונית שעברה מהפכה בעיצוב, במידות ובטכנולוגיה, נושאת את אותו שם ואנחנו לא בטוחים שזה היה צעד נחוץ כי המכונית המיושנת ההיא (עם כל הכבוד) צריכה לפנות את מקומה לגמרי, בדיוק כמו שה-MG350 עשתה זאת.
ל-MG3 החדשה יש שורה מרשימה של נתונים שיכולים לסייע לה להיכנס לעניינים ולהדליק את הקטגוריה בקלות, בכפוף לתמחור התחרותי שצפויה לובינסקי להצמיד לה. מנוע חזק עם 194 כ"ס (כאשר המנוע החשמלי הוא המניע העיקרי), צריכת דלק של יותר מ-22 ק"מ לליטר, נפח תא מטען סביר ועיצוב דינמי, יכולים באמת ליצור נוסחה מעניינת. איכות הנהיגה והנסיעה לא פוגשת תמיד את העיצוב ואת היומרות של MG, אבל רגע, היא לא אמורה להתחרות בלקסוס LBX אז הכול בפרופורציות.
בינתיים גילינו כי אחיה הגדול, הג'יפון MG ZS החדש, יקבל את אותה יחידת כוח ותיבת הילוכים, וזה אומר שהרענון באולמות התצוגה אומנם יהיה חשמלי אבל עם ניחוח בנזיני ונותר לחכות עד אחריה החגים (השיווק צפוי להתחיל ב-11.11) שמחירה ייחשף וגם הציון של משרד התחבורה למערכות הבטיחות שלה, ועד אז – צפו בוידאו המלא בראש הכתבה
פרטים טכניים:
מנוע: היברידי 1.5 ליטר, 4 צילינדרים (102 כ"ס) ומנוע חשמלי (136 כ"ס)
הספק משולב: 194 כ"ס, 43.3 קג"מ
תיבה: אוטומטית, 3 הילוכים למנוע הבנזין
זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש: 8.0 שניות
צריכת דלק (יצרן): 22.7 ק"מ לליטר
אורך:4.1 מ'
רוחב: 1.8 מ'
גובה: 1.5 מ'
בסיס גלגלים: 2.6 מ'
נפח תא מטען: 293 ליטר
משקל: 1,298-1,308 ק"ג