ב.מ.וו סדרה 1: דור חדש או רק מתיחת פנים?
5 שנים חלפו מאז הוצגה סדרה 1 מהדור השלישי וכעת ב.מ.וו מציגה לה יורשת. האם מדובר במתיחת פנים מקיפה או בדור חדש לחלוטין? ומתי בישראל?
בפתיחת ההודעה לעיתונות הכריזה ב.מ.וו באותיות של קידוש לבנה על ה-ALL NEW סדרה 1, כקוראת לדור חדש לקומפקטית היוקרתית (המכונה F40), אך צלילה למסמכים מגלה ששם היא מכונה רק New, אך שם שוב ב.מ.וו מכנה אותה כדור הרביעי. מבולבלים? גם אנחנו. אך בהתחשב בכך שלא עברה עד כה מתיחת פנים, הרשו לנו להתייחס אליה ככזו, שכן מדובר בסופו של דבר במתיחת פנים מקיפה מאוד. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי סדרה 1 החדשה צפויה להגיע לישראל רק בשנה הבאה.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני קיבל השראה מדגמי הקונספט שהוצגו לאחרונה, עם פנסים בעיצוב חדש ובעלי חתימת התאורה העדכנית של המותג, סבכת הכליות הפכה צרה יותר ובחלק מהגרסאות עיצובה מזכיר את זו של דגמי הקונספט. הפגוש ויתר על עיצוב "כונסי האוויר" המגודלים וכעת ישנם כאלה צרים ואילו הסבכה התחתונה הפכה גדולה משמעותית בעיקר עקב שימוש בצבע השחור למסגרתה. הפרופיל נותר כמעט וזהה, למעט חישוקים בעיצוב חדש וכמה נגיעות עיצוב חדשות בחצאיות וגימור מושחר בקורה האחורית עם המס' 1. מאחור נפגוש ביחידות תאורה חדשות גם כן, קווי העיצוב הפכו מודגשים יותר ופגוש בעיצוב ספורטיבי עם דיפיוזר בולט.
תא הנוסעים התחדש כמעט לגמרי. הדשבורד בעיצוב חדש עם לוח מחוונים ("10.25) ומסך מולטימדיה ("10.7) המחוברים להם יחדיו בסגנון צף וכוללים מערכת הפעלה חדשה מדור 9, המאפשרת שליטה מרחוק ומפתח דיגיטלי, חנות אפליקציות וקישוריות מלאות לנייד. פתחי המיזוג זכו לעיצוב חדש לגמרי ופקדי המיזוג עברו אל מסך המגע. להגה עיצוב חדש בצורת הכפתורים, הטבור והחישורים. הקונסולה שבין המושבים הפכה "נקייה" יותר, כאשר את הידית המסורתית מחליף בורר קטן ובמקום גלגלת השליטה נמצא את פקדי עוצמת השמע והרדיו וגם את כפתור אורות החירום.
מבחינת מידות, סדרה 1 החדשה, ארוכה ב-4.2 ס"מ (436.1 ס"מ), רחבה ב-0.1 ס"מ (180 ס"מ), גבוהה ב-2.5 ס"מ (145.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר זהה (267 ס"מ). גם מכל הדלק גדל ב-7 ליטר (49 ליטר), ואילו נפח תא המטען נותר זהה, כמעט - 380 ליטר ועד 1,200 ליטר בקיפול מושבים, אך בגרסאות הכניסה הנפח עומד על 300/1,135 ליטר.
יחידות הנעה
מגוון יחידות ההנעה עברו עדכון, ואלו הרלוונטיות לישראל לוגמות הבנזין כמובן. כעת גרסת ה-120 (האות i הוסרה מדגמי הבנזין הרגילים, שכן היא משמשת את גרסאות החשמל של היצרנית) מצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטר המספק 156 כ"ס (תוספת של כ-20 כ"ס לעומת ה-118i), אך לה גם סיוע מיקרו-היברידי וההספק המשולב עומד על 170 כ"ס. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים כבעבר והנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, שיפור של 0.7 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.6-18.8 ק"מ לליטר.
לגרסת ה-M135 xDrive מנוע 2.0 ליטר בהספק של 300 כ"ס (6 כ"ס פחות מהדגם היוצא) והוא משודך הפעם לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, לעומת אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים בדגם היוצא. ההנעה כפולה כמשתמע משם הגרסה כמובן, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות (איטי בעשירית שנייה) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.3-13.1 ק"מ לליטר.
באירופה ניתן לקבל ה-1 שלכם עם מנועי דיזל – 118d עם מנוע 2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס – האצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות וצריכת דלק של 19.2-21.7 ק"מ לליטר או בגרסת 120d בעלת מנוע דומה אך עם סיוע מיקרו-היברידי והספק משולב של 163 כ"ס – עם 7.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 20.8-23.2 ק"מ לליטר.
כל זאת לצד חיזוקי שלדה ושיפורי מתלים, בולמים והיגוי, שנועדו להקנות לה התנהגות כביש טובה יותר, כך לפי ב.מ.וו.