הרשמי לאירופה: אאודי Q6 אי טרון נחשף

אל תתבלבלו עם ה-Q6 הסיני, זה האירופאי חולק פלטפורמה ומכלולים עם פורשה מקאן EV, אך הביצועים שונים. זה מה שיש לאאודי החדש להציע

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי Q6 הוא לא שם חדש, הוא משמש את אאודי בסין לרכב פנאי שמתברג כפי שמעיד שמו, מעל ה-Q5, מבוסס פלטפורמת MQB Evo, מציע גרסאות 6 או 7 מושבים ומונע על-ידי מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. לעומתו, אאודי Q6 אי טרון שנחשף כעת לשוק האירופאי, מונע בכוח החשמל בלבד ומבוסס על פלטפורמת PPE החדשה המשמשת את פורשה מקאן EV החדש שנחשף בינואר השנה. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, נמסר כי ה-Q6 אי-טרון צפוי להגיע לישראל ברבעון הרביעי של השנה.

באאודי טוענים כי העיצוב החיצוני של ה-Q6 אי טרון שאב את ההשראה מה-e-tron GT, ואנחנו נשאיר את הפינה הזו לשיפוטכם. בתא הנוסעים העיצוב חדשני לעומת דגמי אאודי אחרים, עם מסך ענק וקעור המורכב מלוח מחוונים דיגיטלי "11.9 ומסך מולטימדיה "14.5 בעלת מערכת הפעלה אנדרואיד. בנוסף וכאופציה בתוספת תשלום כמובן, ישנו מסך מולטימדיה נוסף לנוסע בגודל "10.9. כמו כן באאודי בחרו להפוך פקדים שונים לפקדי מגע ובפאנל שעל דלת הנהג נמצא כפתורי מגע לכוונון מראות הצד, הזיכרונות למושבים, כפתורי פתיחה ונעילה לדלתות וכן את כפתורי הדלקת אורות הדרך והערפל.

לעומת ה-Q8 e-tron ה-Q6 קצר ב-14.4 ס"מ (477.1 ס"מ), אך רחב ב-2.8 ס"מ (196.5 ס"מ) וגבוה ב-1.5 ס"מ (164.8 ס"מ) ובסיס הגלגלים קצר ב-2.9 ס"מ (289.9 ס"מ). תא המטען בנפח 526 ליטר ו-64 ליטר נוספים בתא המטען הקדמי

צמד המנועים החשמליים ב-Q6 אי טרון קוואטרו מפיקים 387 כ"ס המאיצים אותו ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות (21 כ"ס פחות ו-0.7 שניות איטי יותר מהפורשה מקאן EV).
ל-SQ6 אי טרון 517 כ"ס והוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד - 122 כ"ס פחות ושנייה שלמה איטי יותר מהמקאן טורבו EV.

סוללת 100 קוט"ש (94.9 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 625 ק"מ (598 ק"מ ב-SQ6 אי טרון) ולה ארכיטקטורת 800 וולט, עם קצב טעינת DC מהירה של 270 קילוואט שמאפשרת בתוך 21 דקות מילוי מ-10% ל-80% או אם תרצו 255 ק"מ ב-10 דקות בלבד. מטען פנימי 11 קילוואט ו-22 קילוואט אופציונלי. בהמשך תציג אאודי גם גרסת הנעה אחורית בעלת סוללת 83 קוט"ש.

מה עוד? ל-Q6 e tron מתלי אוויר אדפטיביים, חישוקי "18 או "19 ב-S-Line, ל-SQ6 e-tron חישוקי "20 ובכלל ניתן לשדרג גם ל-"21 ענקיים. מערכת אלקטרוניקה חדשה הכוללת עדכוני OTA, מסך מולטימדיה ענק, תצוגה עילית עם מציאות רבודה ויחידות תאורה חדשות המתהדרות בחתימת תאורה דיגיטלית אקטיבית, בטכנולוגיית OLED המסוגלת להאיר צורות ובתנועה ואף לתקשר (טכנולוגיית V2X).