עולם הרכב תכנית 269: נהיגה ראשונה בטויוטה C-HR

נהיגה ראשונה בטויוטה C-HR וגם: איך צ'רי שברה את שיא האווירודינמיות, מה קרה למחירי ביטוח הרכב והאם אנחנו לקראת האטה בביקושים לחשמליות? אחרי למעלה מ-40 שנה הפורמולה 1 מגיעה ללאס-וגאס ולסיום - מועדון אבירי קאדילק במחווה למשפחות החטופים

כפיר כשריאן ובועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לאחר צילום התוכנית התקבל מידע נרחב באדיבות Wobi - סוכנות ביטוח דיגיטלית, אודות מצב שוק ביטוחי הרכב בישראל. להלן כמה מהנתונים:
לאורך 2023 (ינואר-אוקטובר) התייקרו שיעורי ביטוח הרכב בישראל ב-37%, כאשר ביחס לאוקטובר אשתקד מדובר בעליה ממוצעת של 25%.
לדוגמה; מיצובישי אאוטלנדר, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי ומיקרה התייקרו בשיעור של כ-27% לעומת השנה שעברה. הונדה ג'אז וסוזוקי קרוסאובר התייקרו בשיעור ממוצע של כ-24% ואילו קיה פיקנטו, מאזדה 2 ויונדאי i20 התייקרו בשיעור של 20%.

בקרב המכוניות החשמליות המצב חמור אף יותר, עם עליה משמעותית יותר של למעלה מ-60%. כך למשל ביטוח כלל דגמי טסלה התייקרו בשיעור ממוצע של כ-35%, דגמי BYD בשיעור של 37.1% ואילו מחירי הביטוח של דגמי ג'ילי התייקרו בממוצע בכ-60.1%.

בנוסף, תהליך רחב היקף נוגע לדרישת החמרה של אמצעי המיגון עם סך של 18.5% מהרכבים ב-2023 לעומת 7.8% בלבד ב-2022. המשמעות היא הוצאה של מאות ועד אלפי שקלים לכל רכב מבוטח, על אחת רכבים שידרשו למערכת איתור פעילה בעלות חודשית.

ופן החיובי נציין כי לראשונה השנה, בחודש אוקטובר, ישנה עצירה בעליית המחירים. העצירה נובעת ככל הנראה עקב מלחמת "חרבות ברזל", ירידה בנסועה וכמות התאונות וכן ירידה בגניבות הרכב בחודש זה עקב נוכחות משטרתית מוגברת וסגרים שונים באיו"ש. כך או אחרת, טרם ניתן לקבוע האם מדובר בתהליך קבוע או בעצירה נקודתית.