קיה מאיצה את תכנית החשמול

חשפה כלי רכב חדשים במסגרת כנס המוקדש למכוניות חשמליות וטכנולוגיות סוללה

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קיה הציגה שלוש מכוניות חשמליות קטנות עד בינוניות במסגרת כנס "Kia EV Day" בקוריאה שגולת הכותרת שלו, כלכלית לפחות היא "מכונית חשמלית לכל מטרה וכל אחד". הדגמים מרחיבים את היצע הרכבים החשמליים של הדרום קוריאנים לאחר הצגתם של רכב הכביש שטח הגדול EV9 והקרוסאובר הבינוני במשפחה, ה-EV6. קיה גם סיפקה מידע נוסף אודות היעדים האסטרטגיים של המותג בשנים הקרובות.

ה-EV5, רכב כביש שטח קומפקטי, ושני דגמי "מחקר" עם סיומת 3 ו-4, משקפים לאן פניו של המותג. הקונספט EV3 נועד לתרגם את היתרונות של ה-EV9 לקרוסאובר קומפקטי, בעוד ה-Concept EV4 אמור להתברג בין רכבי הסדאן החשמליים. "קיה מתמקדת מאוד במציאת פתרונות לחשש שגורם לאנשים להסס לגבי רכישת מכונית חשמלית. אנחנו נעמוד בציפיות הלקוחות על ידי הצעת מגוון שלם של כלי רכב חשמליים בנקודות מחיר שונות ושיפור הזמינות של תשתית טעינה", אמר הו סונג סונג, נשיא ומנכ"ל קיה.

מטרת המותג היא למכור מיליון רכבים חשמליים ברחבי העולם מדי שנה עד 2026 ולהגדיל את המכירות השנתיות ל-1.6 מיליון יחידות עד 2030. קיה מתכננת להקים צי "משמעותי" של רכבים חשמליים בטווח המחירים שבין 28,000 עד 75,000 יורו. בנוסף לדגמים הקיימים, כמו EV6 ו-EV9, הוא יכלול גם חלופות המותאמות לסגמנטים B ו-C. קיה, כך נודע עתידה להציג מכוניות חשמליות "זולות" יותר במחירים שבין 35,000 ל-50,000 דולר (28,000 ו-47,000 אירו).

מבחינת היקפים ופעילות, קיה רוצה להרחיב את תשתית הייצור, להוסיף שמונה מרכזי ייצור נוספים עד שנת 2025. מתקנים אלה יכללו מחקר, פיתוח, ייצור ואספקה. באירופה, קיה תתמקד בייצור כלי רכב חשמליים מוזלים, בעוד שבסין ההתמקדות תהיה בכלי רכב חשמליים בקטגוריות בכירות. זאת ועוד, החברה אומרת שהיא מתכננת להציג מגוון של דגמים חשמליים בצפון אמריקה.

קיה EV4. מכונית סדאן חשמלית
קיה EV4. מכונית סדאן חשמלית
קיה EV5
קיה EV5
קיה EV3. רכב חשמלי קומפקטי ולא יקר, לכאורה
קיה EV3. רכב חשמלי קומפקטי ולא יקר, לכאורה

העולים החדשים
ה-EV5, אודותיו דיווחנו לראשונה לפני כמה שבועות, מבוסס על הפלטפורמה החשמלית, E-GMP, מיוצר בסין ובקוריאה. קיה מפרסמת בשלב זה פרטים עבור שלוש גרסאות שתשלחנה לשוק הסיני: הדגמים עם הנעה אחורית או לכל הגלגלים יהיו בעלי הספק של 160 קילוואט (218 כ"ס) עד 230 קילוואט (313 כ"ס) ויכולים לצבור מרחק של 530 עד 720 ק"מ לטעינה לפי התקן הסיני (ההפרשים בתקן האירופי בד"כ נמוכים ב-20% בממוצע). יכולת הטעינה המהירה של ה-EV5 מאפשרת להחזיר לו מ-30 עד 80 אחוז מהקיבולת תוך 27 דקות. ה-EV5 יהיה זמין בהמשך גם בגרסת GT ספורטיבית.

חווית המשתמש ב-EV5 גם היא מייצגת את הדור הבא של הממשקים והבטיחות. המערכות מרוכזות בצמד מוניטורים בגודל 11.3 אינץ' במפלס העליון, בקרת אקלים נפרדת בצג 5 אינץ' דיגיטלי, תצוגה עלית, מערכות עדכון OTA מתקדמות יותר (מהירות שדרוג גבוהה), ושלל מערכות הגנה חדישות, בהן בקרת שיוט מתקדמת, ה-HDA2, שמוודאת מרכוז נתיב, מבצעת תיקונים וגם החלפת נתיב.

ה-Concept EV3 מייצג את החזון של קיה עבור רוכב כביש שטח חשמלי קומפקטי ש"מאזן ללא מאמץ בין פונקציונליות והנאה מנהיגה", נכתב. הוא מציע את הטכנולוגיה, הפרקטיות והעיצוב של ספינת הדגל EV9 של קיה בצורה קומפקטית ובמחיר סביר, כך לפחות מתארים אותו במטה הקוריאני.  

הקונספט EV4 צריך לחזק את היצרן מול דגמי סדאן סיניים: "בעוד שפורמט ארבע הדלתות עדיין יכול להצביע על כך שהוא מסווג כמכונית סדאן, הקווים החזקים והמרשימים של רכב המחקר מבהירים כי מדובר בסוג חדש לחלוטין של סדאן חשמלית, הם מעירים. הוא מייצג "ערך חדש, גישה חדשה, חווית לקוח חדשה וטיפולוגיה חדשה. תכונות כמו האף המלוטש, הצללית המוארכת והדינמית וספוילר הגג נועדו להזכיר מכוניות ספורט ומירוצים ולהדגיש את מעמדה של ה-EV4 כסוג חדש לחלוטין של סדאן חשמלית".

קיה טרם פרסמה פרטים טכניים על EV3 ו-EV4, כמו כן אין מידע אודות על לוח הזמנים ומועדי החשיפה שלהם.