בדיוק כמו טויוטה, הונדה אמנם בנתה חלק מהמוניטין שלה על טכנולוגיה היברידית, אולם היא התעוררה די באיחור למירוץ הקדחתני אחרי הרכב החשמלי, וכדי לא להיקלע לפיגור מתמשך, העמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם ג'נרל מוטורס כדי לייצר רכב כביש שטח רווחי, שימושי, שינסה לשפר את המיתוג של הונדה שקצת גוסס בשנים האחרונות בשל העדרם של דגמים חדישים יותר ורלוונטים.
בהונדה לא ירצו כמובן להשתמש במונחים כמו "הנדסת סמל" כדי לתאר את הונדה פרולוג, אח כמעט זהה לשברולט בלייזר, אולם יש הרבה מקום לפרשנות שונה - אסתטית וביצועית לצידם של היפנים. מחד, הפרולוג מבוסס על הטכנולוגיות של GM כולל רצפת הסוללה המתקדמת, אלטיום, והם אפילו חולקים את המידות ביניהם, עם בסיס גלגלים נדיב של שלושה מטרים לפחות, רוחב של שני מטרים ואורך של 4.87 מטרים.
מאידך, בהונדה אומרים שהפרולוג מובחן מהאמריקני, בעיקר בכל הקשור לניהוג, נוחות וכיול, והם מקווים שעיצוב שמרני יותר, רבוע ונעים ופחות הרפתקני, יקלע לטעמים של רבים בצפון ארה"ב. טכנית, יש לו גם הרבה מה להציע באופן יחסי לרכב משפחתי: סוללת 85 קילוואט עם טווח נסיעה של כ-480 קילומטרים עד התרוקנות, והוא ישלב מנוע אחד או שניים, ובהספקים שיגרדו לכל היותר 300 כ"ס.
חלל הנוסעים יהיה שונה מאוד מהבלייזר ומאמץ את הקווים המסורתיים והתכלתיים של הונדה, עם שטח גדול ופנוי בתעלה המרכזית, צג ראשי מרחף בגודל 11 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 11.3 אינץ', מערכת אנדרויד פנימית וסידור הושבה לחמישה אנשים, שעל פי הפרמטרים על הנייר אמורים להיות נינוחים למדי בזכות מרחקים גדולים בין השורות.
בקרת הטעינה של הפרולוג תהיה מהירה אבל לא אולטרא מהירה; מתח הטעינה הפנימי הוא 155 קילוואט, וזה אומר שאפשר להשיב לסוללה 80% ב-35 דקות, או 120 קילומטרים ברבע שעה לערך.
הונדה תקדיש את הפרולוג בעיקר לשוק האמריקני כדי לשפר את מצבם בפלח החשמלי שנשלט ביד רמה על ידי טסלה. טווח המחירים בתחילת 2024, עת יחל שיווקו אמור להיות בסביבות ה-40 אלף דולרים. הונדה משווקת כיום באירופה רק את ה-E הונדה הקטנה (שלא ברור אם תקום לה מחליפה) וכן את רכב הכביש שטח הקומפקטי e:ny1 לו טווח נסיעה של 412 קילומטרים. מוקדם לדעת מה ומתי ינדוד לישראל מכל פרופיל הדגמים החשמלי של היצרן היפני החשוב הזה.