הוצג ג'נסיס GV80 מחודש, דמוי קופה

במסגרת מתיחת פנים טכנולוגית הוצגה גרסה דמוית קופה של מכונית היוקרה הקוריאנית. טרם ידוע מתי תגיע ארצה

ניר בן טובים

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ג'נסיס פרסמה לאחרונה נתונים על פיהם נערמו מכירותיה למיליון יחידות מאז הוצגו הדגמים הראשונים תחת מיתוג נפרד בשנת 2015. מדובר בציון דרך משמעותי עבור חטיבת היוקרה הקוריאנית אך יותר מכל, מביעים שביעות רצון גדולה מהתבססות המותג מחוץ לארה"ב, בצורה מבוקרת ומחושבת על פי הקריטרונים שנקבעו על ידי החברה האם יונדאי.   

ה-GV80 שהוצג ב-2020 הוא ה-SUV הבכיר ביותר של ג'נסיס, ממנו נמסרו כבר 170 אלף עותקים, והוא גם הראשון שמקבל עדכונים טכנולוגיים במסגרת מתיחת פנים של "אמצע החיים", לפני אחיו הקטן ה-GV70. הליטוש הבולט שבו גלוי לעין וכרוך בהוספת גרסה דמוית קופה עם סיומת משתפלת לאחור בדומה ליריבים שלו מגרמניה, בהם מרצדס GLE קופה ו-ב.מ.וו X6 דמוי הקופה.

העיצוב, בנוסח הסופי שלו הוא המשך מדויק, כמעט ללא שינוי של דגם הקונספט המקורי שהוצג באפריל, והוא נועל חישוקי 22 אינץ' המוקדשים רק לו, השחרות בפנסי ה-LED מטריקס, תמה מעט יותר מסוגננת בגופי התאורה ותהיינה לו תוספות ייחודיות כגון חצאיות, ספויילרים ומיתוגים שונים בחוץ וגם בפנים.

בחלל הנוסעים הוא מעודכן עם מוניטור ראשי רוחבי 27 אינץ' בטכנולוגיית OLED במקום שני צגי 12.3 ו-14.5 אינץ' בדגם הקודם. המערכת האחורית שודרגה במהירות התגובה, עם תפריטים ברורים יותר, רזולוציה חדה יותר ומי שרגיש לאווירה יחוש בתרכובות חדשות. בג'נסיס אומרים שהשקיעו לא מעט ביישום הנדסת אנוש פחות עמוסה, כולל הקטנה של חלק מהמתגים של בקרת האקלים, שימוש בבורר הילוכים חדש ובדגם דמוי הקופה גם גלגל הגה ספורטיבי (קטום).

מערכות ההגנה שלו חוזקו במעט כולל בקרת בלימה אוטומטית בעת כניסה לא זהירה לצמתים. עוד ברשימה שלו מערכות ראיה היקפיות 360 מעלות, 10 כריות אוויר, חניה אוטומטית והתרעה משופרת עם התערבות במצב חירום בזיהוי תנועה צולבת מאחור. ברשימת האבזור תמצאו גם חימום משענות יד, במת סאונד משוכללת וכן מסכים ליושבים מאחור. תהיה גם חבילה בטיחותית מורחבת עם זיהוי טביעת אצבע. 

ה-GV80 הרגיל יהיה זמין עם יחידת 2.5 ל' טורבו בנזין בהספק מרבי של 304 כ"ס ו-43 קג"מ, או עם יחידת 3.5 ל' טורבו שש בוכנות בהספק 380 כ"ס ו-54 קג"מ. דגם דמוי הקופה מגיע חמוש במנוע 3.5 ל' טורבו מיקרו היברידי בתמיכת מגדש-על אלקטרוני שמפיק 415 כ"ס ו-56 קג"מ. כל המנועים מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית, הנעה כפולה ודפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה בגרסאות הבכירות ביותר. 

הדגם המקורי, נמכר כיום בישראל תמורת 520 אלף שקל בגרסאות בסיס. מהיבואנית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מתי יגיע ה-GV80 המעודכן ארצה.