ניסאן תייצר רק מכוניות חשמליות

החברה חשפה רכב ראווה שמבסס את הדור הבא של הרכבים העירוניים המחושמלים, בהם מיקרה. מנוע בערה? "אין דרך חזרה"

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חברת הרכב היפנית ניסאן הכריזה אמש (שני) כי כל הרכבים המוקדשים ליבשת אירופה יהיו חשמליים בלבד עד שנת 2030, ומשנת הדגם הבאה (2024) והלאה, לא תציג עוד רכבים עם מנועי בנזין או דיזל רגילים ללא סיוע חשמלי. בכך, היא מצטרפת באופן רשמי לשלל יצרניות רכב שהביעו מחויבות להנעה חשמלית עד סוף העשור.  

"אין דרך חזרה", אומר מנכ"ל ניסאן מאקו אוצ'ידה. בחברה ציינו כי אחד משני כלי רכב חשמליים אסטרטגיים כבר נמצא בפיתוח ויצא משערי המטה המרכזי שלהם באנגליה. מפילוח נתוני המכירות עולה כי ביולי האחרון, נרשם ציון דרך בתולדות ניסאן: החברה מסרה מיליון רכבים חשמליים, מעל 650 אלף מהם היו מסדרת ניסאן ליף - בעבר החשמלית הנמכרת ביותר מסוגה.

רכב הקונספט (בתמונה) שהוצג על רקע אמירותיו של המנכ"ל נקרא 20-23, והוא תוכנן, עוצב ונחתם במרכז הבריטי, בו גם נחנכו לא מיזמים פורצי דרך (כלכלית ותדמיתית) כמו ניסאן קשקאי וניסאן ג'וק. בניסאן בחרו לשדך בין עולמות המירוצים לעולם היומיומי, ואפשר להניח שדרך הנוסח המוצע, נזכה להכיר בעוד כמה שנים את המיקרה החדשה שתהיה כל-חשמלית בלבד ואולי תהיה לה גרסת ביצועים.  

אוצ'ידה התייחס בדבריו לעוינות שהתגלעה לאחרונה בצורה בוטה מאוד בין האיחוד האירופי לסין בכל הכרוך בשיווק מכוניות חשמליות זולות והסובסידיה מהמזרח הרחוק שמיטיבה עם הרכבים החשמליים מסין. "יש הרבה תחרותיות בתחום הזה. הסינים מגיעים עם מאסות אדירות. הם התקדמו מהר מאוד. הרבה יותר מהר מכפי שאנחנו ציפינו". 

חלון הזמנים של ניסאן נראה צפוף למדי, אך הוא גם מסמן את קיצו של מנוע הבערה הקלאסי בתוך כמה שנים עם ארכה מוגבלת למנועי כלאיים. על פי התכנות המותג, ב-2027 כל הדגמים באירופה, החדשים שיימכרו לציבור יצוידו בהנעה חשמלית מלאה או היברידית.

ניסאן לא תחסל מכוניות מוצלחות או מיתוגים מבוקשים מהיצע הדגמים שלה בקרוב, שכן חלקם הוצגו רק לאחרונה, כולל X-טרייל וכן ניסאן ג'וק שגרסתו החדשה הופיעה רק ב-2019. בסך הכול, ניסאן תייצר 27 כלי רכב בשש השנים הבאות, 19 מהם יהיו חשמליים 100% עד שנת היעד שהוכרזה (2030).