יצרני הרכב הגיעו למסקנה שהדרך לכיסו של הנהג לא חייבת לעבור במישור השכלתני או התכליתי. הגשר בין ההסטוריה של המותג לעידן החשמלי יכול להבנות גם בהיבט הנוסטלגי. כך עשו יונדאי עם האיוניק-5 (בהשראת 'פוני' משנות ה-70) וגם הצרפתים, להם כמובן חיבה גדולה לאופנה ולייף סטייל, נוקטים בגישה זו עם רכבי קונספט דוגמת ה-5 אלקטריק שחולקת כבוד למכונית המקורית משנות ה-80.
רכב הראווה שהוצג לפני שנתיים, ה-R5 קיבל ביוני האחרון אור ירוק ועבר לשלב הסדרתי שלו. לגבי הופעתו היו לא מעט שהביעו ספק שהדגם ישאר דומה לקונספט אולם ברנו מחויבים למורשת; הם הכריזו בימים האחרונים שההבדלים ביניהם יהיו קטנים מאוד, והמרכב ישמר 5 דלתות והושבה לחמישה אנשים. עוד הבטיחו ברמה הטכנית שרצפת ה-CMF-BEV המוקדשת לחשמל תישא סוללות מסוג ניקל-מגנזיום-קובאלט שאמנם מייקרות את המחיר לצרכן, אך נחשבות ליעילות יותר אנרגטית.
כאשר נכנסים לנתונים הסופיים, מקבלים בתמורה רכב סופר מיני חשמלי, בעיצוב רטרו-מודרני בעל רצפה שטוחה, אורך של 3.96 מ' וביצועים לא רעים בכלל לפי הדיווחים השונים; המנוע החשמלי שלו חדשני למדי, קומפקטי בטכנולוגיית שלוש באחד, כלומר מכיל את ממיר האנרגיה, המטען ויחידת בקרת האנרגיה באותו גוף, ובכך חוסך עוד קצת משקל שיתרום לאיזון תחת עומסים.
מבחינת ביצועים, מדברים על הספק מרבי של 125 כ"ס בגרסה הרגילה, 220 כ"ס בחבילת אלפין (מהודרת יותר) עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, טווח נסיעה של 420 קילוגרמים מסוללת 42 או 52 קווטש, וכן יכולת פריקת מתח חיצונית למכשירים חשמליים, או עבור שימוש ביתי. טעינה במהירות 130 ק' תאפשר להשיב לסוללה בסביבות 200 קילומטרים ב-30 דקות.
ה-5 תחליף את זואי כסופר מיני החשמלית המובילה של היצרן. בכלי התקשורת בצרפת, טוענים שהמחיר לדגם הכניסה יעמוד על 25 אלף יורו, בעוד גרסאות בכירות יחצו את קו ה-30 אלף יורו. הבכורה מתוכננת לרבעון השני של שנת 2024 והייצור יחל בצרפת בסוף הקיץ. המשמעות היא, שאולי נראה אותו בישראל בסוף שנה הבאה או בתחילת 2025.