הכרות ראשונה: פיג'ו 3008 החדש

קפצנו לצרפת לפגוש את הדור השלישי מקרוב. התרשמות, פרטים טכניים ומועד שיווק

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

וולוג: בועז קורפל, צרפת

לפני כמה ימים פרסמנו כאן באתר תמונות רשמיות וחלקיקי מידע אודות ה-3008 דור שלישי, והנה באירוע סטטי ומרוכז שנערך היום (ג') במטה חברת פיג'ו ההסטורי בצרפת (סושו), הזדמן לנציג המערכת בועז קורפל לפגוש אותו מקרוב בהשקה חגיגית של יצרן הרכב הצרפתי.

ה-3008, אם זה לא מובן, הוא כלי הרכב הפופולרי ביותר של היצרן בשנים האחרונות, ועל רקע ההצלחה שלו, נדרשה זהירות יתרה בהמשכיות. כפי שלמדנו, הדגמים העדכניים של פיג'ו, כמו ה-308 וה-408, מציגים התפתחות מתמדת בעיצוב, אך ה-3008 לוקח צעד גדול קדימה על הרצפה החדשה של סטלנטיס המיועדת לסגמנט C ו-D. למעשה, המכונית מאמצת פנסים חדים יותר וצורות גוף גיאומטריות, מה שמניב הפחתה של מקדם הגרר אל 0.28. הגריל, במיוחד, משלב את הלוגו החדש של פיג'ו עם מוטיבים גרפיים המוקדשים כנראה רק לגרסה החשמלית שלו, בעוד מאחור ממשיכים את השימוש בקורת תאורה אך מעוצבת ברוח עדכנית.  

ה-e-3008 גדל בהשוואה לגרסה היוצאת, אך שומר על מראה קומפקטי ומאוד פרופורציונלי ביחס למתחרים הישירים שלו בקבוצה וגובל במבנה דמוי קופה: 4.54 מטר אורך (+100 מ"מ) ו-2.73 מטר בבסיס גלגלים (+55 מ"מ), 1.89 מטר רוחב (+50 מ"מ)  וגובה 1.64 (+20 מ"מ). תא המטען בעל קיבולת של 520 ליטר, כמעט זהה לדגם הקודם, אך בפיג'ו מבטיחים שמרחבי הרגליים בשורה השנייה צמחו במעט.

הרכב המנועים של ה-3008 החשמלי מגוון ועוד יורחב: שלוש אופציות, שתי חבילות סוללה. הדגם הבסיסי שלו מחלץ 210 כ"ס וטווח של 525 קילומטרים. גרסת לונג ריינג' עם 230 כ"ס ו-700 ק"מ, ועבור חסידי הביצועים - גרסת פרפורמנס, כפולת הנעה עם 320 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 ש' וטווח נסיעה של 525 קילומטרים. לסוללות (73-98 קווטש) טכנולוגיית מתח של 400 וולט, ואפשרות החזרה של 80% במסופים מהירים בפרק זמן של 30 דקות. הרכב מצויד גם בפריקת מתח עבור מכשירים חיצוניים (V2L). 

את תא הנוסעים הכרנו בשתי הזדמנויות שונות בחודש האחרון. בתמצית - מדובר בדור הבא של ה-icockpit עם צג מתעקל בגודל 21 אינץ' (בגרסאות בכירות), בסיועו תבצעו את רוב הפונקציות החשובות, ואילו בדגמי הכניסה הותקנו 2 צגים אינדבדואלים פשוטים יותר. הרכב נושא על הסיפון את כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של היצרן כולל בלימת חירום במצבי חשיכה עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ונהיגה אוטונומית דרגה 2.

במהלך השנה הבאה ייחשפו מנועים נוספים, כולל מנועים מיקרו היברידיים, גרסת פלאג-אין הייבריד. המחירים הרשמיים שלו יפורסמו בדצמבר, מסירות ראשונות באירופה בפברואר (עוד קודם, בינואר יתפרסם מבחן דרכים באתר במסגרת השקתו הדינמית). מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי הדגם יגיע לארץ במחצית השניה של 2024.