קבוצת סטלנטיס פרסמה היום (ו') לפנות ערב את התמונות הראשונות של פיג'ו e-3008. בניגוד לכמה דגמים שהכרנו לאחרונה בהם גם ה-408, לדור השלישי יש חשיבות אסטרטגית מהותית עבור היצרן לאור היקף מכירותיו והשפעתו הגלובלית: הוא יהיה הראשון שיוברג על פלטפורמת Stla Medium, הארכיטקטורה החשמלית שתאפיין סדרה של דגמים מסגמנט C ו-D של היצרן עצמו, וכן תשרת מותגים נוספים בממד זה תחת המטריה של התאגיד.
הופעת הבכורה הרשמית של ה-3008, שכמו ג'יפ אוונג'ר, פיאט 600e וכל הדגמים האחרונים של סטלנטיס מוצגת בתחילה רק במארז חשמלי (מסיבות ברורות), מתוכננת ליום שלישי הבא בסושו, המטה ההיסטורי של פיג'ו. כרגע החברה שומרת לעצמה את כל הנתונים, המידות והירידה לרזולוציות, וזאת למרות שהפיצה תמונות מלאות ולא השאירה יותר מדי מקום לניחושים. הבחירה שלא לחשוף את הפרטים הטכניים קצת תמוהה, בהתחשב בכך שהיא תעשה זאת בעוד כמה ימים בודדים (ב-12 בחודש).
בתא הנוסעים, שגם תמונותו פורסמה לפני כמה חודשים נמצא הדור החדש של i-Cockpit שהוגדר לשימוש דרך מוניטור ענק בגודל 21 אינץ' מעוקל פנורמי המכיל את לוח המחוונים הדיגיטלי ואת תצוגת המידע והבידור בגוף מאוחד ואסתטי. בנוסף להגה הקלאסי של פיג'ו (אך השנוי במחלוקת) שמגיע בקוטר קטן וספורטיבי, יהיה גם מסך שני נמוך יותר בקונסולה עליו תמצאו כמה קיצורי דרך עבור הפונקציות העיקריות.
עוד היבט חדש לחלוטין, כצפוי, הוא זה של הפלטפורמה: תחת ה-e-3008 מוסתרת כפי שצוין את ה-Stla Medium שתהפוך לעמוד השדרה של כל היצע סטלנטיס בקבוצת ה-C וה-D. במקרה של ה-e-3008, הפלטפורמה הזו צריכה להכיל, או להיות מכוילת עבור שלוש מערכות הנעה מובחנות, ולהציע טווח של כ-700 ק"מ במחזור ה-WLTP בגרסת הטווח הארוך של הדגם החשמלי.
ומה לגבי מנועי בערה? מכיוון שזוהי פלטפורמה "חשמלית ראשונה" ולא "חשמלית בלבד", הרצפה תוכננה עם מחשבה על סוללות, אך היא יכולה לשאת גם מנועים מסורתיים. פיג'ו כבר בעצם דיווחה לפני כמה חודשים שתעשה שימוש במנוע ה-1.2 שלושה צילינדרים טורבו-בנזין החדש עם מערכת מיקרו היברידית, שרשרת תזמון יצוקה (במקום הרגילה והבעייתית) ותיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות חדשה ב-3008, וזו כנראה הקומבינציה שתהיה זמינה בצד הדלקים. ההספק יעמוד על 136 כ"ס, ולדברי פיג'ו צריכת הדלק הופחתה ב-15% ביחס למנוע ה-1.2 ל' הקודם.
אנו נראה את ה-3008 החדש בישראל בשנה הבאה.