עד 500 ק"מ: הקרוסאובר החשמלי SERES 5 הושק

טלקאר תשווק את רכב הכביש שטח הסיני בהנעה אחורית או כפולה ורמת אבזור אחידה

ניר בן טובים

תגיות: Seresטלקאר

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: ניר בן טובים)
(צילום: ניר בן טובים)
שנה גודל פונט א א א א

באירוע שנערך היום (ד') בהרצליה פיתוח, חשפה יבואנית רכבי SERES קבוצת טלקאר רכב כביש שטח חשמלי חדש: SERES 5. זהו הדגם הדגם החשוב ביותר של המותג בתקופה הקרובה, המשקף קפיצה טכנולוגית משמעותית בהשוואה לאחיו הקטן והצנוע, ה-SERES 3.

SERES, נזכיר, חברה צעירה במונחי התעשייה קמה לפני שבע שנים במסגרת שיתוף פעולה בין דוגפנג מוטור לחברת סוקון, וה-SERES5 פותח בסיועה של ענקית הסלולרי הסינית הוואוי שהטמיעה בו את טכנולוגיית הצגים והחומרה בין היתר. מדובר בקרוסאובר משפחתי בפרופורציות ובעיצוב, עם חתימות LED מבחוץ ומבפנים ומראה מעט פחות טיפוסי לרכב תוצרת סין עם סיומת דמוית קופה נאה. אורכו 4.78 מ', רוחבו 1.93 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.87 מ'. סידור ההושבה לחמישה אנשים ומאחוריהם תא מטען בנפח 347 ליטרים, מתוגבר חלל אחסון קדמי בנפח של 65 ל'.

הוא ישווק ברמת אבזור אחת בלבד, ולפחות במגע הראשוני איתו - האיכות גבוהה. תמצאו בחבילה מערכת מדיה ראשית (צג טאבלט 15.6 אינץ'), לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי 20 אינץ', תאורת LED בשני קצותיו, שיקוף לסלולרי, תקרה פנורמית, מערכות הגנה רבות, תצוגה עלית, דלת תא מטען חשמלי, מצלמת דרך מובנית, מערכת שמע 11 רמקולים, מושבים קדמיים  בעור נאפה עם זכרונות, ממשקי אפל ואנדרויד (רק אפל אלחוטי אך עדיין דורש עדכון) חימום ומיזוג ופונקציית עיסוי עם חמישה מצבים (גם לנוסע). 

הרכב נבחן בינתיים רק במבחני הריסוק המקבילים של C-NCAP והשיג 5 כוכבים.  

הרכב ימכר בארץ בהנעה קדמית או כפולה, שני הספקים וטווח - על סוללת 80 קווטש. בגרסה הבסיסית שלו, עם הנעה אחורית, מפיק 295 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וטווח נסיעה של 500 קילומטרים. גרסת ההנעה הכפולה (ביצועים לפני חסכון) מחלצת 483 קילומטרים מהסוללה, הספק מרבי של 576 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד. בקרת הטעינה של ה-SERES 5 מאפשרת להחזיר לה 80% בפרק זמן של 42 דקות במסופים מהירים עד 100 קילוואט. טעינה ביתית בקופסת 11 קילוואט, אורכת שמונה שעות. 

בטלקאר תימחרו את SERES5 מול יריבים כגון MG מארוול R, ולא מסתירים את רצונם לנגוס גם במכירות של ג'נסיס GV60 וסקודה אנייק, וכן טסלה מודל Y נפלטה לחלל האוויר על ידי כמה נציגים. בחברה מציניים כי הגידול במסירות רכב חשמלי בישראל (להערכתם השנה תסתכם ב-50 אלף מכירות מכלל המותגים) והעליה הבלתי פוסקת של עוד ועוד יצרנים סיניים לאירופה ולארץ מייצרת תחרות צמודה, ועל כן בחרו ברף מחיר אטרקטיבי ביחס לתמורה: גרסת הבסיס תחל ב-215 אלף שקלים והגרסה הבכירה עם הנעה כפולה תומחרה ב-235 אלף שקלים. 

מסגרת האחריות היא 4 שנים לרכב ו-8 שנים לסוללה.