פולקסווגן תעמיד בשורותיה כמעט תריסר דגמים חשמליים עד שנת 2027, אחד מהם, לקול צהלותיהם של שוחרי הנהיגה, מייצג את האבולוציה של רכבי ה-GTI הנערצים. דגם האב טיפוס שמביא את הבשורה לצמאי הביצועים הוצג אמש בתערוכת הרכב במינכן, ה-ID.2 קונספט GTI המבוסס על דגם רעיוני בשם All שנחשף לפני כמה חודשים. אם לשפוט לפי המראה והמוטיב של ה-GTI, הוא בהחלט רשאי לשמוט את המילה "רעיוני" ולקפוץ לשלב הייצור.
בפולקסווגן מביעים רגישות יתרה לחסידי השילוש המיתולוגי שנחנך לראשונה ב-1976 על גבי ה-GTI המקורית, ולכן ניסו לשמר את המאפיינים העיצוביים, הקומפקטיים - ובמיוחד השימושיים, שהפכו את המכונית הזו לסיפור הצלחה (גם) בקרב נהגים משפחתיים. אורכה בסך הכול 4.10 מטרים (גדולה ב-10 ס"מ מהפולו הנוכחית), תא המטען מציע נפח מרשים של 490 ליטרים - כמעט 100 ליטרים יותר מהגולף 2023, בסיס הגלגלים -2.60 מ' וסידור ההושבה הוא לחמישה אנשים.
חלל הפנים מאופיין בקוקפיט חדשני, מצויד מושבי ספורט, עם צג 11 אינץ' מרכזי, לוח מחוונים דיגיטלי נוסף, וגרפיקה שניתנת להתאמה אישית, אולם חלק ניכר מהאינפורמציה מוקרנת על גבי הזגוגית הקדמית בתצוגה עלית משוכללת שמאכלסת את כל שטח החלון. ניתן לפיכך לפצל את המידע - הנהג יוכל למשל לעקוב אחרי מפת מסלול (במידה ונניח קפץ לגיחה בנורדשלייפה), בעוד הנוסע יוכל לעיין ברשימת שירים, בזמן שהצמיגים נאכלים.
מה שעלול לבאס אותנו, על אף שלא מדובר בחריגה מהקווים ההסטוריים, רצפת ה-MEB של ה-ID.2 GTI מבוססת הנעה קדמית, וזה אומר שמוקדם לדעת איך כל העסק הזה יתגבש עם עודף קילוגרמים מהסוללה; בקרביים שלה, ככל הנראה יותקן מנוע חשמלי בודד, 226 כוחות סוס (על גבי רכב הראווה), טווח נסיעה של 420 קילומטרים והאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות. כן יהיו לה מכללים מחוזקים, מוקדשים לנהיגה ספורטיבית כמו דפרנציאל מוגבל החלקה, בולמים אדפטביים, מערכת היגוי חדה יותר ובלמים משופרים כמיטב המסורת.
גרסת הייצור של ה-GTI הקטנה תחשף בסוף שנת 2025, לציון חגיגות 50 שנה ל-GTI הראשונה, ובפולקסווגן מבטיחים מחיר תחרותי (פחות מ-30 אלף יורו). בה בעת, הקונצרן ימשיך למלא את הקווים עם מכוניות חשמליות ספורטיביות למחצה תחת הכיתוב GTX.