טסלה מודל 3 התחדשה

עיצוב מלוטש, עוד טווח נסיעה, קצת גימיקים וצעצועים בחשמלית של אילון מאסק

ניר בן טובים

תגיות: טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

טסלה חשפה מתיחת פנים למודל 3, כמעט חמש שנים אחרי שהוצגה בפעם הראשונה. במסגרת זו, העדכונים של המודל 3 נוגעים כמעט כל ממד, החל בנראות, ביצועים, אבזור, בטיחות, טווח נסיעה וקצת בפרופורציות; גדילה סמלית של כ-2.5 ס"מ באורך, בסיס הגלגלים נשאר עם 2.87 מ', ועל כן המידות של המודל 3 פחות או יותר נשמרו, וכך גם סידור ההושבה המסורתי שלה. חדי עין יצליחו להבחין בשינויים בפנסים (רצועות LED) ותמה מושחרת. לא הרבה מעבר לכך.  

המכירות תפתחנה לשתי גרסאות בשלב זה (דגמים שלפני מתיחת הפנים יהיו בהישג יד בהתאם לזמינות המלאים). דגם הבסיס, ה-RWD עם מנוע אחורי אחד מחלץ כעת 513 קילומטרים, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ועד מהירות מרבית של 201 קמ"ש. דגם ה-לונג' ריינג' נושא אבולוציה קלה של גרסת ה-Dual motor עם צמד המנועים והנעה כפולה; דגם זה הגדיל את הטווח בעשרה אחוזים לערך ל-629 קילומטרים במחזור WLTP ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. גרסת פרפורמס תצטרף אליו בהמשך.

שני הדגמים מצוידים בבקרות מתח קיימות, מאפשרות טעינה של 170 קילוואט, כלומר להחזיר קרוב ל-290 קילומטרים ב-15 דקות. מסתמן לפי הנתונים שגם לא יהיו שינויים נוספים במערכת הטעינה כרגע. טסלה לא מסרה פרטים לגבי הסוללה עצמה, אולם בסוכנות הידיעות בסין, שם הוצג הרכב בבכורה בינלאומית (כן, לפני ארה"ב), טוענים שמדובר באותה סוללת LFP של חברת CATL.

בחלל הפנים אין הפתעות דרמטיות פרט לכמה גימיקים וניסיון לרענן את הפורמט הנוכחי עם קו נקי יותר, פחות מתגים והקניית תחושה רחבה יותר. כל תא הנוסעים מוקף כעת בפס לד לתאורת סביבה, שתשמש גם למתן מידע לנהג, ותזהיר אותו, למשל, מפני סכנות אפשריות בכביש. השינוי הגדול הנוסף הוא גלגל ההגה עם פקדים חדשים לתפעול המחוונים וכן בקרת ההילוכים מתופעלת כעת מהצג הראשי.

השינויים המהותיים בפנים הושלמו עם פרט שהרבה לקוחות מודל 3 ביקשו אותו: מערכת מולטימדיה לנוסעים במושב האחורי. המוח של המערכת מבוסס על מסך שמונה אינץ' המשולב בחלק האחורי של הקונסולה המרכזית, הוא מאפשר שימוש בפונקציות שונות של הרכב ובין היתר, מפקיד שליטה על בקרת האקלים. מהפאנל ניתן גם לכוון את חימום המושבים האחוריים (עוד חידוש, רק לשני המושבים המרוחקים) וגישה אל שירותי הסטרימינג השונים כגון Netflix, Disney +, Twitch או Youtube. מתחת למסך המגע שולבו גם שני שקעי USB-C, שלא היו בעבר. עוד בחידושים תמצאו שני משטחי טעינה חדשים לסלולרי, מערכת שמע משודרגת עם 17 רמקולים. טסלה גם טוענת למערכת דור 4 של בקרות ההגנה של המודל 3. 

באתר הישראלי של טסלה ניתן כבר לבצע הזמנה של המודל 3 החדשה, מחיר התחלתי של 160 אלף שקלים לבסיס ו-180 אלף שקלים לדגם ארוך-טווח. מחירים אלה לא כוללים מסים כמובן (כ-40 אלף שקלים). מועד האספקה המשוער על ידם הוא בסביבות אוקטובר-נובמבר הקרוב. המכונית תחשף בפני הקהל האירופי במסגרת תערוכת הרכב במינכן שתפתח בשבוע הבא.