הצצה ראשונה: פולקסווגן פאסאט 2024

הדור האחרון של מכונית המנהלים ישווק רק במרכב סטיישן אך כולל היצע נרחב של מנועי בנזין, דיזל ופלאג-אין

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי 50 שנה ו-30 מיליון מכירות, פולקסווגן מבצעת את מה שמסתמן כשינוי המשמעותי ביותר בקו הדגמים של הפאסאט; מעתה, לא עוד מרכב סדאן קלאסי עם 4 דלתות אלא משפחתית גדולה, ידידותית יותר, שתוצע במרכב סטיישן בלבד ב-5 דלתות. כן, הדור התשיעי שהוצג הלילה ככל הנראה יהיה האחרון של השושלת המוצלחת ויוחלף בהמשך, סופית על ידי המקבילה החשמלית בקבוצה זו - פולקסווגן ID.7 (שייצורה החל ממש לאחרונה). 

הפאסאט 2024 ממשיכה על רצפת MQB עם גידול כמעט בכל הערכים שלה, לרבות בבסיס הגלגלים שצמח בכמעט חמישה סנטימטרים ל-2.84 מ', וכן האורך שגדל ב-2 ס"מ, הרוחב במעט והגובה נשאר די דומה עם 1.5 מ' מרצפה עד תקרה. בפולקסווגן מתארים עיצוב חיצוני "חוסך אנרגיה" בזכותו מקדם גרר שהופחת בצורה די דרמטית ל-0.26 וכן נעשה כאן שימוש בתריסים אקטיביים בגריל (נפתחים ונסגרים אוטומטית בהתאם לעומסים). תא המטען גדל ב-140 ליטר בגרסת הסטיישן וכעת יהיה מהנדיבים מסוגו - כמעט 700 ליטרים.

חלל הפנים מאופיין בתמת המוניטורים של תעשיית הרכב - שימוש בשני צגים דיגיטליים שמרכזים בתוכם את כל הפונקציות החשובות ביותר. במרכז הקונסולה צג ראשי 13 אינץ' ומול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ'. שניהם מוקמו באותה "קומה" ולכן יוצרים תחושה כאילו מדובר במרכז שליטה מאוד דומיננטי מבחינת הנראות והקידמה שלו. עוד ברשימה תצוגה עלית משודרגת וכדי לפנות מקומות לאחסון, הוחלפה ידית הילוכים מסורתית במתגים. חבילת האקלים של המכונית מצוידת בחיישנים אוטומטים שמטפלים לא רק במיזוג אלא גם בפונקציות של חימום וקירור מושבים.

 

הפעימה האחרונה של הפאסאט תהיה גם המגוונת ביותר שלה מבחינת מנועים; בנזין, דיזל, מיקרו היברידי, פלאג-אין הייבריד - לכל אחד תהיה אפשרות לבחור מה מתאים לו בדור התשיעי.  ההספקים ינועו בין 150 כ"ס במנועי ה-1.5 ל' טורבו המוכרים לנו עם טכנולוגיה מיקרו היברידית, בנזין הנעה כפולה עם 265 כ"ס, מנועי פלאג-אין הייבריד 204 כ"ס או 272 כ"ס, וכן גרסאות דיזל שונות. התיבה היחידה שתוצמד למנועים היא 6-מהירויות דו מצמדית.

סוללת דגם הפלאג-אין, כמו בסופרב החדשה תספק לה טווח נסיעה מרבי של 100 קילומטרים וטעינה במהירות של 50 קילוואט. לפי מחקרים שבוצעו על ידי פולקסווגן, מרחק הנסיעה הממוצע של הנהג המסורתי נאמד ב-50 קילומטרים, כך שלהערכתם ניתן יהיה לנצל את הסוללה בצורה מיטבית לכל כיוון. טווח הנסיעה הכולל, כך הם אומרים הוא 1000 קילומטרים בגרסת ה-PHEV.

עוד אומרים בפולקסווגן שבוצעו שדרוגים במערכת המתלים האדפטיבית ושלפחות באירופה תמכר ב-4 גרסאות אבזור, עם ציוד סטנדרטי כמו תאורת LED IQ מעודכנת, מערכות הגנה נוספות, בקרה קולית משופרת להפעלת פונקציות חדשות במערכת המרכזית ובדגמים בכירים יותר תהיה גם אפליקציה לשליטה בכמה פקודות ועיסוי במושבים הקדמיים.

פולקסווגן תחשוף את המכונית בצורה רשמית במסגרת תערוכת הרכב במינכן (IAA) שתפתח בשבוע הבא בין התאריכים 5-9 בספטמבר. עדיין לא ברור אם ומתי תגיע לארץ (קל וחומר בהעדרו של מרכב סדאן). היא תיוצר יחד עם הסופרב במפעל של הקונצרן בברטיסלבה, סלובקיה.