ג'נסיס תיפרד מ-G70?

מכונית הספורט סדאן שהוצגה בתחילת הדרך העצמאית של מותג היוקרה ג'נסיס, כנראה בדרך החוצה

ניר בן טובים

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כלי התקשורת בקוריאה מדווחים כי יונדאי החליטה להיפרד ממכונית הספורט סדאן היוקרתית של חטיבת ג'נסיס, ה-G70 בסוף מחזור חייו של הדגם הנוכחי, עוד לפני 2025 (אם כי סביר שיזכה לרענון בטרם קבורתו). הנימוקים לכך הם כמובן כלכליים: רכבי הכביש שטח ממשיכים לכרסם במעמדם של רכבי ה-4 דלתות הקלאסיים, ובג'נסיס מעדיפים לצמצם סיכונים אחרי ירידה חדה במכירותיו.

ה-G70 היה בין הרכבים המקוריים הראשונים של המותג העצמאי בסוף 2015,  אך מכירותיו הלכו ופחתו מאוד בשנים האחרונות. שנת השיא שלו בקוריאה נרשמה ב-2019 אז נמסרו כמעט 17 אלף כלי רכב, ואילו בשנה האחרונה צללו המסירות ל-2,099 בלבד. באירופה, נמסרו בכל שנת 2022 בסך הכול 96 יחידות, ועל אף שג'נסיס הגדילה את המשפחה עם גרסת סטיישן (שוטינג ברייק), גם מיזם זה נחל כשלון, עם היקף מסירות של 144 יחידות עד סוף אפריל האחרון. 

מקורבים לג'נסיס מדווחים כי דור ההמשך של ה-G70, קוד דגם RN2, הגיע למבוי סתום לאחרונה בגלל סתירות שהתגלו בפרופורציות ובמרחבי הפנים וכן בשל הרצון של ג'נסיס להתמקד בהנעה חשמלית ורכבי SUV. "בשלבים המוקדמים של הפיתוח, הדור הבא אמרו היה להיות הרבה יותר גדול מהדגם הקיים. אבל במובן הזה, הם נתקלו בבעיה, שכן הוא עשוי להיות חופף במידותיו ל-G80" (שדווקא כן נחשב לרכב מאוד מוצלח מבחינה מסחרית). 

ה-G70 מוצבה ראש בראש מול דגמים מקבילים של ב.מ.וו (סדרה 3), לקסוס (IS) ו-אאודי A4. ה-G70 נמכר בישראל דרך אפיקי כלמוביל, מצויד מנוע 2.0 ל' טורבו עם 245 כ"ס, הנעה אחורית ותיבת 8-מהירויות אוטומטית עם האצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. המחיר - 320 אלף שקל. בישראל נמכרו כ-70 יחידות של ה-G70 מתחילת שיווקו ב-2021.