אחרי ה-EX90 אשתקד, ו-EX30 שנחשף מוקדם יותר השנה, שהינו רכב חשמלי קומפקטי שלדברי היצרן יתומחר ב-35 אלף יורו, וולוו מתכוננת להציג סדרת דגמים חדשה נוספת עם הנעה חשמלית טהורה, כאשר אחד מהם יהיה בקבוצת ה-MPV הגדולה, כלומר מיניוואן משפחתי. זו תהיה הפעם הראשונה בהסטוריה של וולוו שהיא נכנסת לסגמנט מובילי הנוסעים המסורתיים (שאינם מוגדרים רכבי SUV שבעה מושבים).
על פי דיווח משלים של כלי התקשורת בסין (הראשון צף בינואר), פורסם לאחרונה כי הדגם יערוך את הופעת הבכורה שלו בקרוב ויגיע לשוק הסיני מאוחר יותר השנה, ייתכן שיופיע כרכב ראווה באחד מהכנסים/פרזנטציות של ג'ילי. המכונית החשמלית עליה דנים בוולוו תהיה מקבילה ל-009 של מותג היוקרה Zeekr של Geely שכבר זמין למכירה בסין, אם כי מובחן על ידי שפת העיצוב של השוודים בהשראת ה-EXים.
טכנית, ה-MPV החדש מוברג על הארכיטקטורה המוכרת של וולוו, ה-SEA, וזה אומר התאמה למגוון רחב של מנועים חשמליים וסוללות ובעיקר, בטיחות לא מתפשרת. אורכו של ה-009 של זיקר הוא קצת יותר מחמישה מטרים, רוחבו שני מטרים וגובהו בסביבות ה-1.87 מטרים. הסדרה החדשה של וולוו עשויה להיות הגדולה ביותר של מותג הפרימיום השוודי עד היום, אם כי לא בהכרח היקרה ביותר שהיא תייצר. העיצוב צריך כאמור להתבסס על שפת העיצוב החדשה שנחשפה עם ה-EX30 ועם ספינת הדגל EX90. בפנים, בין היתר, צפויים שבעה מושבים, שלושה מהם, מופרדים יותקנו מאחור ותא המטען יהיה מודולארי.
פרטים קונקרטיים על מערכות הנעה וטווח נסיעה אינם מאומתים בשלב כל כך מוקדם. ה-009 של זיקר מוצע עם שתי אפשרויות סוללה לטווח של עד 882 קילומטרים לפי תקן CLTC בסין (כלומר בערך 650-700 ק"מ באירופה לפי מחזור WLTP). לפי הדיווח, שני המנועים החשמליים שלו הם בעלי הספק של 400 קילוואט (544 כ"ס).
וולוו משדרת מסר מעניין: לא רק חשיבה מחוץ לקופסא, אלא בעיקר הבנה שרכב חשמלי משפחתי לא חייב להיות פליט של קבוצת ה-SUV בלבד. נזכיר, כי החברה הודיעה ב-2021 שהיא תמכור רק מכוניות חשמליות עד 2030. עד אמצע העשור, מחצית מהמכירות העולמיות של וולוו אמורות להיות רכבים חשמליים. המותג צפוי להשיק לפחות שישה כלי רכב חדשים בשנתיים הקרובות. אולם לעת עתה, ימשיכו הנורדים להציע רכבים היברידיים פלאג-אין בשילוב של מנועי בעירה ומנועים חשמליים כדי לבצע את המעבר לרכב החשמלי המלא בהדרגה.