יותר צופים, יותר עניין: הטור דה פראנס לנשים יצא לדרך
ביום הסיום של הטור לגברים, יוצא לדרך הטור לנשים, שזוכה משנה לשנה ליותר צופים ועניין, ואפילו עוקף בחלק מהנתונים את הג'ירו לגברים. שוונג מכין אתכם למרוץ, כולל הקרב המרתק בין אנמיק ואן ולוטן האגדית בטור פרידה, לדמי וולרינג החזקה
לכתבות נוספות בנושא אופניים, ריצה, שחייה, טריאתלון ועוד כנסו לאתר שוונג או לחצו כאן
אם תבנה אותו, הם יבואו. אם תשדרו אותו, הם יצפו: מחקר חדש על הצפייה בטור דה פראנס לנשים מוכיח שיש ביקוש רב לספורט נשים, כאשר המרוץ נהנה מקרוב ל-20 מיליון צופים וצופות בצרפת - יותר מהרייטינג של ג'ירו הגברים. המארגנים מקווים שהמספר הזה יעלה השנה, כאשר המרוץ הוזנק אתמול (ראשון), יום הסיום של הטור דה פראנס לגברים.
בשנה שעברה, לראשונה מאז 1989, מארגני הטור קיימו מרוץ קטעים אמיתי. התקווה הייתה שהעניין הגובר בספורט הנשים והסיקור הנרחב יותר יהפכו את המרוץ לבר-קיימא, בניגוד לגרסאות קודמות שכשלו בשל חוסר היכולת לכסות את העלות הכספית הגבוהה.
לכתבות נוספות בנושא:
גיא ניב מסכם: "לישראל פרמייר טק היה טור טוב, בטוח שנראה רוכבים ישראלים שם בעתיד"
טור דה פראנס 2023, קטע 20: פוגצ'אר הראה שיש לו לב של אלוף, וינגגור הבטיח את הניצחון
טרגדיה שנייה תוך חודש: רוכב אופניים צעיר נהרג בהתרסקות במרוץ באוסטריה
אחת הבעיות הגדולות בעבר הייתה היעדר של ספונסרים. במהלך הקורונה, מארגני הטור חתמו על חוזה עם אפליקציית האימונים הפופולארית Zwift, וקיימו טור וירטואלי. ההצלחה סייעה לעבור למרוץ אמיתי. המארגנים הצליחו למשוך ספונסרים משמעותיים נוספים, ובראשם חברת Liv Cycling, חברת הבת של יצרנית האופניים Giant, שמתמחה בייצור אופניים וביגוד ספורט מותאמים לנשים.
החברות האלה משקיעות כסף רב ומצפות לתשואה. מחקר שהזמינה זוויפט מציג נתונים מעודדים ביותר. שמונת הקטעים של טור הנשים שודרו בשנה שעברה ב-190 מדינות, ונצפו על ידי 23 מיליון צופים. ההצלחה העיקרית הייתה בצרפת, שם הצפייה הגיעה למחצית מהצפייה בגרסה הגברית, למרות שמדובר במרוץ קצר בהרבה. למעשה, הרייטינג של המרוץ בצרפת עקף כאמור את ג'ירו הגברים. כתוצאה מכך, רשת הטלוויזיה הממלכתית בצרפת החליטה השנה לשדר את טור הנשים בערוץ נצפה יותר.
גם אתרי אופניים דיווחו על עליה גדולה בהתעניינות. אתר האופניים המוביל "סייקלינגניוז" דיווח ש-700 אלף משתמשים קראו כתבות על טור הנשים, שנהנה מטראפיק גדול יותר באתר מאשר הג'ירו. החשיפה הרבה גם הגדילה באופן משמעותי את החשיפה של הרוכבות וקבוצות הנשים במדיה החברתית.
המספרים מראים שיש ענין רב בענף, לכל הפחות במדינות שבהן הענף הוא ענף פופולארי, דוגמת צרפת, איטליה, ספרד, הולנד ובלגיה. בשנה הבאה המארגנים עושים צעד נוסף לחזק את העניין במרוץ ולראשונה הוא יוצא מגבולות צרפת, כאשר הזינוק יהיה ברוטרדם. המארגנים מקווים ששנה מוצלחת נוספת תוביל לעליה בצפייה, ותחזק את המגמה בענף של קידום ספורט הנשים.
אבל, יש עוד דרך ארוכה להגיע לרמות הפופולריות של מרוצי הגברים המובילים. אמנם הענין בטור הנשים עקף את הג'ירו במובנים מסוימים, אבל הגרנד טור האיטלקי עדין נהנה ממאות מיליון צופים בכל שנה. וזה עדין פחות מטור הגברים. בדבר אחד נוסף השוויון עוד רחוק – טור הנשים יחלק השנה פרסים בסך 250 אלף אירו, כולל 50 אלף אירו למנצחת. ואילו בקרב הגברים, המנצח לבדו יקבל חצי מיליון אירו, מתוך סך הפרסים שעומד על כ-2.3 מיליון אירו.
ואן ולוטן האגדית תיפרד, וולרינג פייבוריטית
המרוץ השנה כולל ארבעה קטעי גבעות, שלושה קטעים שטוחים ושני קטעים מכריעים בסוף: קטע 7 שיסתיים בטיפוס לטורמלה וקטע 8 שיהיה מרוץ נגד השעון של 22 קילומטרים.
זה יהיה הגרנד טור האחרון של האלופה המכהנת, אנמיק ואן ולוטן ההולנדית (Movistar), שזכתה בשנה שעברה בטור, בג'ירו ובוולטה, והשנה כבר הספיקה לזכות שוב בחולצה הוורודה ובחולצה האדומה. ואן ולוטן, המטפסת הטובה בהיסטוריה של הענף, מקווה לזכות בחולצה צהובה שנייה בגיל 40, לפני שתפרוש בסוף העונה.
אבל זה לא יהיה קל, ולא רק בשל העייפות מכל העליות בג'ירו, אלא גם בגלל דמי וולרינג (SD Worx). ההולנדית בת ה-26, שסיימה שנייה אשתקד, היא הרוכבת הטובה ביותר בסבב העונה. היא סיימה שניה בוולטה, למרות שניצחה שני קטעים והייתה טובה יותר מוואן ולוטן בהרים, לאחר שהפסידה זמן יקר כשהדבוקה ברחה לה בזמן שעצרה לעשות את צרכיה. מאז היא ניצחה את ואן ולוטן במרוץ קטעים אחד, ניצחה מרוץ קטעים נוסף וסיימה שניה בטור של שוויץ. היא מגיעה רעננה יותר, אולם קבוצתה תעבוד בקטעים רבים עבור לורנה וויבס הספרינטרית.
רוכבות נוספות שינסו לאתגר את השתיים הן אליסה לונגו בורגיני (Lidl – Trek), אם תצליח להתאושש מהתאונה בג'ירו, ז'ולייט לאבוס (dsm-firmenich), שסיימה שניה בג'ירו, ססיל אוטרופ לודוויג הדנית (FDJ – SUEZ), וקאסיה ניוויאדומה הפולניה (Canyon-SRAM) שסיימה שלישית שנה שעברה בטור, אולם השנה נראית קצת פחות חזקה.