רנו מציגה השבוע מיני רענון מתומצת, על גבול הסמלי של הארקנה. רכב ה-SUV-coupé הצרפתי זכה ליותר מ-160,000 לקוחות בפחות משלוש שנים שהוא נמצא בשוק (גם בישראל הוא מצא לא מעט בתים), והוא מתעדכן כעת בעקבות ה-"Nouvelle Vague", או שפת העיצוב המחודשת של רנו עם מאפיינים סגנוניים דומים לאלו של המוצרים העדכניים ביותר של המותג.
הארקנה, שמוצב בהררכיה של רנו צמוד לאוסטרל, ומעל קפצ'ר מבחינת פרופורציות, ממשיך ללא שינוי עם אורך של 4,568 מ"מ, בעוד בסיס הגלגלים עדיין 2,720 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ (2,034 כולל המראות אם אתם גרים באיזו סמטה דחוקה והמידע הזה חיוני לכם) וגובה של 1,576 מ"מ. גם כושר ההעמסה ללא שינוי, עם תא מטען שנע בין 513 ל-1,269 ליטר בהתאם לתצורת המושבים.
ויזואלית אנו מוצאים מקבצי תאורת LED מעודכנים, פגושים בעיצוב מחדש והלוגו החדש, בהשראת רכבי העבר המשולב בגריל עם אלמנטים תלת מימדיים. לרמות הגימור הבכירות יש גם גימור בצבע מנוגד לספוילר התחתון של הפגוש הקדמי; מאחור אנו מוצאים את הלוגו החדש וצבר פנסים עם גרפיקה חדשה. ההבדלים בתא הנוסעים מוגבלים לגימורים החדשים הצפויים לחבילות האבזור השונות, אך אינם משנים כהוא זה את פריסת לוח המחוונים, הנדסת האנוש או הצגים והפקדים.
בצד הביצוע גם כן הבשורות מאופקות, עם מערכת מיקרו היברידית ומלאה, ללא שינוי. מה שכן השתנה הוא המגוון שעוצב מחדש לחלוטין (לפחות באירופה) וכולל כעת את גרסאות ה-Evolution, Techno ו- Esprit Alpine, בעוד המנועים נשארו זהים לדגם היוצא מבחינת החבילות, כולם כמובן מונעים בבנזין. הבחירה היא בין מנוע 1.6 ל' עם 145 כ"ס E-Tech Full Hybrid עם תיבת הילוכים אוטומטית, לבין 140 ו-160 כ"ס בגרסת 1.3 מיקרו היברידית עם תיבת הילוכים כפולת מצמד EDC שבע מהירויות. בשני המקרים, צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 18 ק"מ לליטר.
מחיר הארקנה הבסיסי מתחיל בישראל ב-156 אלף שקל. הדגם המחודש יגיע אלינו בשנה הבאה.