דיווחים מעבר לים סוברים כי פיתוחה של פולקסווגן ID לייף (קונספט לרכב חשמלי אורבני שהוצג לראשונה בשנה שעברה) נכנס לשלבי הקפאה ובחינה מחודשת, עד שתימצא הדרך הנכונה ביותר לשלבו בליין הדגמים העתידי עליו שוקדת החברה בהתאמה לכל סדרת דגמי ה-ID החדשים, לרבות יורשו של ה-T1, ה-ID באז מיקרובאס שנכנס כעת לייצור סדרתי.
באירוע ההכרזה שהתקיים בתערוכת מינכן 2021 הצהיר מנהל התפעול הראשי, ראלף ברנדשטטר, על התוכנית האסטרטגית שעומדת מאחורי המוצר ועל הכוונה להעלות אותו לייצור בשנת 2025 עם תג מחיר אטרקטיבי של 20,000 אירו, מחיר שלדבריו ינגיש את הטכנולוגיה החשמלית להמונים. דגם הקונספט שהוצג בתערוכה התבסס על פלטפורמת MEB של החברה והתהדר בסוללה בקיבולת 57 קווט״ש שהפיקה 231 כ״ס וטווח נסיעה של 400 ק״מ.
כבר אז, היה ברור שבכדי לעמוד בתקציב שנקבע נתונים אלה לא יוכלו להיכנס לגרסת הייצור הסדרתי ושהפלטפורמה הקיימת תצטרך לעבור התאמות. נציגי החברה סברו כי בגרסה הסופית יעשה שימוש בפלטפורמה זולה יותר לייצור שתקרא MEB Entry שתדע להכיל מארזי סוללות קטנים יותר עד קיבולת של 45 קווט״ש, זאת כאמור במטרה להגדיל מלכתחילה את מעגל הלקוחות שמסוגל, כלכלית לרכוש את המכונית החשמלית החדשה.
יש הטוענים כי ההחלטה לפתוח מחדש את פנקס ההזמנות לפולקסווגן UP!-e אחרי שנה וחצי של הפסקה היא צעד ביניים שתפקידו להשאיר נציגות בקטגוריה עד בואה של המחליפה. החשמלית הקטנה של פולקסווגן שאיתנו כבר עשור ידעה שערוריות רבות לאורך השנים, היות ולא הצליחה לצלוח את יעדי המכירות שחזו לה ואגרה הפסדים בתקופת שיווקה. חזרתה כעוף החול מבשרת גם שנמצאה דרך להוריד את עלויות הייצור ולשפר במעט את הכדאיות בהמשך החזקתה גם אם לתקופה קצרה.
הרגליים הקרות שחטפה פולקסווגן באמצע התהליך מציפים גם דברים שאמר מנכ״ל טסלה איילון מאסק, כשבלם את השמועות על מכונית סופר מיני מתוצרתם במחיר של 25,000 דולר שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים בטענה שבשלב זה יש להם יותר מדי פרויקטים על הפרק, הצהרה שהשאירה מליוני מעריצים מאוכזבים. כך או אחרת הנגשת המכוניות החשמליות היא אבן דרך שתאפשר את האצת המעבר לאנרגיה נקייה, נקודת ציון שכל חברה תשמח להיות חתומה עליה.