יותר ממוזיאון: המיזם של בארסה מגיע לארץ
פרויקט מיוחד של המועדון ייחנך בישראל ביולי. הפרטים כאן
מכונת זמן אולי עדיין אין, אבל כשנכנסים למוזיאון של ברצלונה בקאמפ נואו, אתה מרגיש כאילו שלקחת לסיבוב את מכונית הדלוריאן מ"בחזרה לעתיד". פתאום ההווה הופך לאופציה. לא יותר. הוא כבר לא המובן מאליו.
ככה זה כשהסיור עובר בין היציעים לדשא של האצטדיון דרך המוזיאון, ששולח אותך למסע בזמן: מהשנים הראשונות שבהן הכדורגל היה רק תחביב ועד ימי יוהאן קרויף, פפ גווארדיולה וליאו מסי. וכל זה מתנקז לאחת האטרקציות האחרונות במסלול של המוזיאון: חדר חשוך כמעט לגמרי שבו נדמה כי הזמן עצר מלכת ורק אתה יוצא למסע בהיסטוריה של בארסה דרך הרגעים האייקוניים שמופיעים על מסכי הענק שמאירים את החלל.
שעות אפשר להעביר שם, כפי שיעיד כל אוהד שעבר את החוויה. ומי שלא, יקבל הזדמנות כזו ממש בקרוב. והוא אפילו לא יצטרך לעלות על המטוס לברצלונה.
זה יקרה בחודש יולי - רגע אחרי היורו - כש"בארסה התערוכה" תצא לדרך בבכורה עולמית דווקא בהיכל טוטו חולון ותאפשר למבקרים להכיר את ההיסטוריה של המועדון הקטאלוני בעזרת טכנולוגיה מתקדמת. בתפריט: מסכי ענק, מציאות רבודה, חלל אינטראקטיבי, ביקור וירטואלי בקאמפ נואו, לה מאסיה, גביעים וגם חנות רשמית של בארסה, היחידה מחוץ לספרד.
בתערוכה שנבנתה בהשקעה של כארבעה מיליון יורו ותתפרס על שטח של כ-1,500 מ"ר, יעברו המבקרים בתשעה חדרים ויקבלו - בדיוק כמו במוזיאון המקורי בברצלונה - מדריך אודיו. הוא יוצג כשיחה בין סב לנכדו שמתוודע להיסטוריה של בארסה, לסגנון המשחק שהיא כה מזוהה עמו וכמובן לקאמפ נואו ולשחקנים שכיכבו על הדשא שלו לאורך השנים.
זה מתחיל כבר מהכניסה לתערוכה עם תמונות ו-וידאו מהעבר של בארסה שיוקרנו על גבי מסכים גדולים. גם לה מאסיה – האקדמיה שהפכה את הקטאלונים למודל לחיקוי בשנות השיא – תקבל איזור משלה והתערוכה תדמה את המסלול שעוברים השחקנים הצעירים במועדון, ממחלקת הנוער ועד הקבוצה הבוגרת. בהמשך יוצגו גביעים ופריטי אספנות מההיסטוריה של בארסה, המבקרים יעברו דרך הדמיה של מנהרת השחקנים ואז יגיע לחלל הגדול ביותר בתערוכה: הגירסא הווירטואלית של הקאמפ נואו עם מסך שיציג את האצטדיון על מסך הכל של 360 מעלות. לבסוף יוצג איזור עתידני שיכלול את הפרוייקטים של מרכז החדשנות של בארסה וגם יהיה איזור שיוקדש למשחק כדורגל אינטראקטיבי.
בבארסה הסבירו שישראל נבחרה לפתוח את התערוכה שתתקיים בין 15 ביולי ל-31 באוגוסט, בין היתר בשל הפופולריות הרבה שלה בארץ ומצב מחוסני הקורונה המתקדם בהשוואה למדינות אחרות. בהמשך התערוכה תגיע למדינות אחרות במזרח התיכון ובאסיה כשגירסה נוספת שלה תופיע לראשונה במקסיקו בתחילת 2022.
"עם הפרוייקט הזה והודות לטכנולוגיה המתקדמת ביותר, הקולס וחובבי הכדורגל בכל העולם יוכלו ליהנות מבארסה ולגלות את כל מה שהפך אותה למועדון ייחודי", אמר הנשיא ז'ואן לאפורטה, "זה עוד צעד ברצון שלנו להתקרב לאוהדים, במיוחד בתקופה שבה אנו חיים. אני רוצה להודות ולברך את כל מי שהפך את זה לאפשרי ולהזמין את כל האוהדים בישראל ליהנות מהחוויה".
הכתבה מתוך עמוד הפייסבוק: Barca Story, עם כל הסיפורים שלא הכרתם על ברצלונה. לחצו למעקב