מנכ"ל מיקרוסופט: "אנחנו ממוקדים בעיקר על גיימינג"

איך החברה תנצח במלחמת הקונסולות בדור החדש, החזון לעתיד, ומה מבדיל בין האקס בוקס Series X\S לפלייסטיישן 5?

מתן בן ישי
מתן בן ישי
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הדור החדש כבר כאן כבר כמעט חודש, והחזון של שתי החברות הגדולות לקראת העתיד יוצא לפועל. במהלך הישיבה השנתית עם המשקיעים נשאל מנכ"ל מיקרוסופט - סאטיה נאדלה, מה מייחד בדור הנוכחי את סדרת ה-Series X\S של אקס מול מול המתחרה - הפלייסטיישן 5 של סוני, ומה החברה תעשה על מנת לנצח את מלחמת הקונסולות בדור הנוכחי.

נאדלה ענה בתגובה: "אנחנו תמיד דואגים ושמים את הדגש על כך שנשווק את הקונסולה הטובה והחזקה ביותר בכל דור - כזו שתספק את חווית המשחק הטובה ביותר. אבל החזון הרחב שיש לנו לגבי העתיד הוא לוודא ששלושה מיליארד גיימרים יוכלו לשחק במשחקים שלהם בכל מקום שהם ירצו, לקבל את כל התוכן שירצו ויוכלו לשחק עם מי שהם רוצים. סביב החשיבה הזו אנו בונים את התכנית האסטרטגית שלנו".

"הכפלנו גם את כמות התוכן שאנו מציעים לאחר הרכישה של חברת ZeniMax, אנו מקדמים בקהילה את ההצעות להרשמות לשירות ה-Game Pass. אנו ממוקדים בצורה נרחבת על גיימינג, ואנו נוודא ששלושה מיליארד גיימרים ברחבי העולם יקבלו את התוכן הטוב ביותר, הקהילה הטובה ביותר שמגיעה להם, ושירותי ענן שרק יחזקו את חווית המשחק מכאן והלאה".

הנטפליקס של עולם הגיימינג - ה-Game Pass מציע ספריית המשחקים עצומה ומתעדכנת בתשלום חודשי
הנטפליקס של עולם הגיימינג - ה-Game Pass מציע ספריית המשחקים עצומה ומתעדכנת בתשלום חודשי

במיקרוסופט כבר אמרו בעבר כי הם לא רואים בסוני כמתחרה ישירה יותר, ואפשר לראות כי שתי החברות דוגלות בגישות שונות עבור הדור הבא. במיקרוסופט מעוניינים להגיע לכמה שיותר קהל שחקנים שישלם באופן חודשי וקבוע עבור שירותים שהחברה מספקת, בזמן שסוני תמשיך לספק תוכן בלעדי לקונסולה שלה.

שירות הענן של מיקרוסופט שהוזכר, ה-xCloud, מעניק לשחקנים גישה לספרית המשחקים שלהם והם יכולים לשחק בה דרך המובייל, כך שנראה שבעתיד מיקרוסופט רואה כתחרות ישירה דווקא ענקיות באותו קנה מידה - כמו אמאזון וגוגל.

גם הרכישה של חברת ZeniMax ע"י מיקרוסופט מעניקה לענקית זכויות למפתחות כמו בת'סדה, iD ו-Arkane, ונכון לעכשיו המשחקים שנמצאים בפיתוח ומתוכננים לצאת לפלייסטיישן ישוחררו כצפוי, אך סביר להניח שבעתיד הלא רחוק אותן חברות יספקו תוכן בלעדי לשירותים של הבעלים החדשים.

פיל ספנסר ציין בעבר כי מיקרוסופט תשקול לרכוש מפתחות נוספות כך שהשחקנים יוכלו לצפות לעוד בלעדיים מהכיוון של מיקרוסופט, ובהתחשב בכל מה שנאמר וששירות ה-Game Pass מעניק לשחקנים גישה לשחק גם במחשב האישי - במיקרוסופט מחליטים ללכת על "נגישות" בדור החדש.

הרכישה של ZeniMax היא צעד ראשון של מיקרוסופט ברכישה של מפתחות בלעדיות
הרכישה של ZeniMax היא צעד ראשון של מיקרוסופט ברכישה של מפתחות בלעדיות