217 ימים שהם נצח חלפו מאז המרוץ האחרון באבו דאבי וביום ראשון המנועים ישובו לנהום. טובי הנהגים והמכוניות שהם מלאכת מחשבת יחזרו לכבישים וההתרגשות בשיאה. למרות משבר הקורונה וחלון ההזדמנויות שהלך ונסגר על עונת המרוצים ראשי הפורמולה 1 מצאו מתווה לקיים את העונה במתכונת מצומצמת. עונת הפורמולה 1 תיפתח ב-5 ליולי ברד בול רינג שבאוסטריה ותנעל ב-6 בספטמבר במונזה שבאיטליה.
נכון לרגע זה יערכו שמונה מרוצים בלבד שהם המינימום ההכרחי בכדי שהעונה תצא לדרך. יש לציין שאם הדברים יישארו כך זו תהיה אחת מעונות המרוץ הקצרות בהיסטוריה של הפורמולה 1 (הקצרה משנת 1961). כרגע, התחרויות יתקיימו באירופה בלבד - באוסטריה (שני מרוצים), הונגריה, בריטניה (שני מרוצים), ספרד, בלגיה ואיטליה. למרות זאת, ישנם ניסיונות להאריך את העונה והאפשרויות הריאליות ביותר הן: רוסיה, איחוד האמירויות, בחריין וסין.
המועמדים לזכייה
לואיס המילטון ינסה לזכות באליפות הנהגים הרביעית ברצף ושביעית בשמונה השנים האחרונות ואם יעשה זאת ישתווה למיכאל שומאכר בתור הנהג שזכה הכי הרבה פעמים באליפות. למרות שזה יהיה קשה עד בלתי אפשרי האנגלי גם יוכל לעקוף את הגרמני בשיא הזכיות במרוצי גראנד פרי אם יזכה בכל שמונת התחרויות.
המכשול המרכזי של המילטון בדרך לזכיה יהיה מקס ורסטאפן. המטאור ההולנדי התחיל את קריירת הפורמולה 1 שלו כשהייתה בן 17 ו-166 ימים ובכך הפך לנהג הצעיר בתולדות הענף. קצת יותר משנה לאחר מכן ורסטאפן הפך לזוכה הצעיר ביותר כשניצח את הגראנד פרי הספרדי ב-2016 כשהקדים בשנתיים וחצי את השיאן הקודם סבסטיאן פטל.
הנהג של רד בול נחשב לאחד הכישרונות הגדולים שהענף ידע ומדי שנה הוא צובר ניסיון לצד הביטחון וקור הרוח שמאפיינים אותו. אחרי שאת העונה הקודמת סיים במקום השלישי עם שיא נקודות אישי ורסטאפן בטוח שזוהי השנה שלו. ההולנדי יזכה לפתיחת עונה כמו שהוא אוהב כיוון שהעונה תתחיל בגראנד פרי האוסטרי בו זכה בשנתיים האחרונות.
את הקרב התלת ראשי ישלים צ'ארלס לקלר. זו תהיה עונתו השלישית בסבב של אלוף הפורמולה 2 לשעבר וניתן היה לראות בשנה שעברה את גרף השיפור הגדול שעשה. לקלר השתלט בזכות על תפקיד הנהג הבכיר של פרארי כאשר האיטלקים החליטו בצעד לא אופייני להעניק לו את המושכות כשהוא בן 22 על פניו של סבסטיאן פטל שיעזוב בתום העונה.
חילופי כסאות
כיסא הנהגים בקבוצה הוא דבר דינמי ומלבד שלושת הגדולות (מרצדס, פרארי ורד בול) ישנם שינויים גדולים מדי עונה. למרות זאת, בגלל משבר הקורונה והעונה הקצרה הקבוצות החליטו שלא לבצע תהפוכות גדולות אותן יבצעו בעונת 2021.
הזעזוע הגדול הגיע ממאראנלו כאשר פרארי בחרה שלא לחדש את ההתקשרות עם סבסטיאן פטל ואת מקומו בקבוצה יתפוס קרלוס סאינס בעונה הבאה. מאבקי האגו בין צ'ארלס לקלר לפטל בשנה האחרונה הגיעו לנקודת רתיחה בברזיל ולאחר מכן ביפן ופרארי בחרו בצעד אמיץ לקחת את הצד של יליד מונטה קרלו. אלוף העולם במשך ארבע פעמים עשוי לפרוש מכיוון שלא נותר לו מקום בקבוצה תחרותית אך ימים יגידו מכיוון שבכל זאת הגרמני רק בן 33.
מרצדס, אלופת היצרניות בשש השנים האחרונות, תשאר עם ההרכב הדומיננטי שלה כאשר לואיס המילטון נראה בלתי ניתן לעצירה גם בגיל 35 וולטרי בוטאס הוכיח שהוא נהג אמין שיודע לנצח מרוצים עם עונת שיא שזיכתה אותו במקום השני. למרות זאת, טוטו וולף והחבורה כבר מכינים את הקרקע לשנים הקרובות כשאפשר להבין שמי שיזכה באחד משני הכיסאות הנכספים הוא ג'ורג ראסל. הבריטי המבטיח גדל בתוכנית פיתוח הנהגים של הקבוצה ואף זכה בפורמולה 2 לפני שהצטרף לוויליאמס בשנה שעברה. ראסל סיפר לאחרונה כי במשך ארבע השנים האחרונות הוא נמצא בקשר שבועי עם מרצדס ולמרות שחוזהו יסתיים רק בעוד שנתיים ייתכן והמעבר יקרה לפני כן.
אצל המועמדת השלישית, רד בול העתיד נראה הרבה יותר ברור והוא ורוד מתמיד. טובי הפרשנים מעריכים כי השנה מקס ורסטאפן יוכל לעשות את קפיצת המדרגה ולזכות בתואר כשהוא בן 22 בלבד ובכך ינפץ שיא נוסף. אלכס אלבון זכה לשמור על הכיסא השני לאחר שהחליף את פייר גאסלי באמצע השנה שעברה ושמר על יציבות.
השינוי המהותי בשבעת הקבוצות הנוספות הוא המעבר של דניאל ריקרדו. האוסטרלי ימשיך לנדוד כשהפעם חתם במקלארן לשנתיים ויחליף את קרלוס סאינס כשנהג המוביל בעונה הבאה. עדיין לא ידוע מי יחתום ברנו במקומו אך מצעד השמועות כולל את פרננדו אלונסו וסבסטיאן פטל.
תקרת השכר והשינויים הטכניים
כל כמה שנים הפורמולה 1 מפרסמת חוקים חדשים אליהם הקבוצות צריכות להתאים את עצמן. למרות שחוקים אלו היו צריכים להיכנס לתוקף בשנה הבאה, הוחלט בסופו של דבר לדחות זאת לעונת 2022 מכיוון שהקבוצות נפגעו ממשבר הקורונה וצפוי להן אובדן הכנסה משמעותי. המשמעות היא שהרכבים יישארו זהים יחסית לאלו מהעונה הקודמת דבר שיתן יתרון לאלופה המכהנת.
לאחר שנים ארוכות בהן הפערים בין הקבוצות הלכו והתרחבו הוחלט כי צריך לשים סוף לדבר ובשנה הבאה תיכנס תקרת שכר לענף כמו ב-NBA וב-NFL. התקציב יחולק לשתי קטגוריות כאשר זה הקשור בביצועי הרכב יוגבל עד 175 מיליון דולר לעונה וימשיך לרדת בשנים הקרובות. המשמעות היא שהקבוצות הקטנות יוכלו להישאר תחרותיות למרות שאינן מחזיקות בנהגים או בצוותים הטובים ביותר ובכך הפורמולה 1 תחזור להיות תחרותית יותר כמו בעבר.