משרד הבריאות, בשיתוף משרד הספורט, קבעו מתווה הקלות לחזרה לאימונים של הספורטאים האולימפיים לאימונים, ובכללם נהגי ורוכבי הספורט המוטורי – במסלול בלבד. עיון בקריטריונים מראה עד כמה בדיוק נושא הספורט המוטורי בישראל הוא שולי.
בשבוע שעבר כתבנו בתמיהה מדוע קולם של המסלולים המורשים בישראל לא נשמע בימים האלה. הרי לא מדובר על רכיבה בשטח ציבורי אלא בשטח סגור ומאובטח, היכול לקיים את כללי הריחוק החברתי בקלות. מיידית קיבלנו מסר שהנושא בטיפול ובימים הקרובים יתקבלו ההקלות המתבקשות. ביום שישי, פורסם המתווה החדש של החזרת ספורטאי ההישג של מדינת ישראל: סגלים אולימפיים, פראלימפיים, איילת ומוטורי (למכתב הרשמי – כאן). במסגרת ההנחיות הכלליות הוגדרו כך:
הנחיות כלליות:
הגעה למקומות האימון תעשה ברכבים פרטיים בלבד.
"קפסולה" – יש להגדיר קפסולות קבועות של עד עשרה אנשים כולל מאמן וצוות מקצועי. יחד עם זאת, חשוב מאוד לשמור על גודל קפסולה מינימלי ככל שניתן.
על אחריות הקבוצות לספק את ציוד המיגון למתאמנים.
שמירה על היגיינה אישית, שטיפת ידיים ושימוש במסכת אף פה.
הקפדה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני בכל האימונים.
אין להשתמש במלתחות ו/או מקלחות משותפות.
בכל פעילות שמתבצעת בזוגות, יש לשמור על זוג קבוע.
במידה ואחד מחברי הקפסולה לא מרגיש טוב, מפתח חום מעל 38 מעלות או שיעול, קושי בנשימה או כל תסמין נשימתי אחר) למעט שיעול או קושי בנשימה הנובעים ממצב כרוני כגון אסתמה או אלרגיה אחרת עליו להיבדק לקורונה באופן מיידי. במידה ומתקבלת תשובה חיובית, כל הקפסולה נכנסת מיד לבידוד של 14 יום ואימוניה מופסקים.
חל איסור על קיום מגע בין הקפסולות הקבוצתיות בכל עת.
יש למנות ממונה לקורונה לכל מתקן אימון ואחראי קורונה בכל איגוד.
האימונים יתבצעו במתקני האימון הייעודיים אשר עומדים בתנאים המפורטים בנספח המצורף.
עכשיו שימו לב מה הוגדר לספורט המוטורי, הכולל מספר מצומצם של מסלולים בישראל המתפרשים על תא שטח גדול יחסית: יש להקפיד על עד עשרה אנשים בו זמנית במסלול ובמתקן כולו (גם נהגים / רוכבים וגם אנשי צוות ואנשים שנמצאים מחוץ למסלול).
למה זו בדיחה? משום שתפעול מסלול גדול דורש אנשי אופרציה. למנות עשרה אנשים איתם ועם הרוכבים אינו כלכלי בעליל מצד אחד ומראה עד כמה לא נעשתה חשיבה או התייעצות עם אנשי הספורט המוטורי בישראל או בעלי המסלולים מצד שני. מסלול ורחבת הטיפולים בישראל יכולים להכיל כמות רבה פי כמה ועדיין לאפשר שמירה על כל כללי הבריאות ובטיחות. עדיין מוזר בעינינו למה זה נחשב כניצחון בקרב אנשים המעורים בתחום.
נקודה לחידוד: המתווה החדש מגדיר אך ורק רכיבת מסלול ואינו מדבר על רוכבי האנדורו העממי או רוכבי הכביש הציבורי – לכל אלו עדיין אסור לצאת לרכוב, אלא אם זה לעבודה או לפעילויות חיוניות.