5 מכוניות שאתם צריכים לקראת סוף העולם

אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר או בעוד שבוע, אבל אם נרצה לשרוד את האפוקליפסה כדאי מאוד שאחד מהכלים האלו יהיו אצלנו בחניה

אופיר דואק
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בהלת הקורנה והחשש מסגר כללי גורמים לאנשים לחשוש מפני סוף העולם. כדי להרגיע אתכם, הנה כמה מכוניות שיעזרו לכם לשרוד בעידן של אי ודאות. זה המקום לציין שמדובר בכתבה הומוריסטית, לכן אין צורך להיכנס לפאניקה.

הקשוח: פלסן-סאסא  סנדקאט סטורמר
סביר להניח שלקראת סוף העולם יתחולל כאוס ברחובות, קצת תתקשו לפלס את הדרך בין ההמונים כדי להצטייד באספקה או שפשוט תצטרכו להיזהר מזומבים שאורבים מעבר לפינה. בדיוק בשביל זה אתם צריכים רכב קשוח וממוגן כמו הסנדקאט סטרומר (Sandcat Stromer) של פלסן סאסא שנבנה כאן אצלנו בישראל.

חתול החול של פלסן בנוי על בסיס שלדת טנדר פורד F350 ומצוייד בהנעה כפולה, ארבעה מתלים עצמאיים, צמיגי שטח ומרווח גחון מינימלי של 40 ס"מ המאפשרים לו עבירות בתנאי שטח קשים. המיגון ההיקפי בו הוא מצוייד הוא סודי, אך מסוגל להגן על 11 היושבים בסטרומר מפני נשק קל, רימונים ומטעני גחון. במי שלא מסתפק רק ביכולת המיגון והעבירות של חתול החול יכול לצייד אותו גם במגוון תצורות של כלי נשק הנשלטים מתוך הרכב כדי לנטרל איומים שונים. ואם זה טוב לצה"ל אז זה בטח טוב גם לכם.

וידאו:

מיגון ישראלי. סנדקאט סטורמר
מיגון ישראלי. סנדקאט סטורמר
טרנספורטר קליפורניה
טרנספורטר קליפורניה

אידאלי לבידוד: פולקסווגן טרנספורטר קליפורניה
אם כבר נגזר עליכם להיות בבידוד, פולקסווגן קליפורניה הוא בדיוק הרכב שתוכלו להתבודד בו בכל מקום שתרצו. לפולקסווגן יש מסורת ארוכה של "קאמפרים" - רכבי טרנספורטר שהוסבו כדי לשמש בית נייד עבור מטיילים. טרנספורטר קליפורניה הוא הגלגול האחרון והמרשים ביותר עד כה של רעיון הקאמפר, ויש בו את כל מה שצריך כדי לצלוח ימי קמפניג או בידוד ארוכים.

לקליפורניה גג מתרומם המשמש כקומת שינה עם מיטה זוגית, בחלל שמאחורי תא הנהג ישנו מטבחון עם כיריים, כיור וברז מים המגיעים ממיכל מים פנימי, מקרר ושולחן מתקפל. הספסל האחורי למקפל למיטה אף הוא ומתחתיו ישנה מגרת אכסון המצטרפת לארונות אחסון במטבחון וארונות אחסון לבגדים וחפצים בדופן הרכב. מכלול מצברים יאפשר לפק לכם חשמל להפעלת התאורה, מיזוג האוויר או מכשירי חשמל אחרים המחוברים לשקעי הכוח גם כשמנוע הרכב דומם. את הטרנספורטר קליפורניה ניתן לרכוש גם בסוכנות פולקסווגן בישראל אך המחיר לא זול, ומתחיל בכ-400 אלף ש"ח לפני תוספות בהתאמה אישית.

וידאו:

הגנה נשיאותית: הלימוזינה של טראמפ
לנשיא ארה"ב אין דאגות באיזה כלי רכב להשתמש כאשר תגיע אחרית הימים. הקאדילאק הנשיאותית שלו היא אולי מכלי הרכב המרשימים ביותר שנוצרו אי פעם שנועדו לשרוד סיטואציות קיצוניות ועדין לספק נוחות ברמה הגבוהה ביותר.

הלימוזינה הנשיאותית, המכונה "The Beast" (החיה), אולי נראית כמו לימוזינת קאדילק מאורכת נפוצה, אך למעשה היא בכלל מתבססת על שלדה מחוזקת של טנדר, זאת כדי שתוכל לשאת את המיגון המאסיביי ומגוון האמצעים הטכנולוגים בהם היא מצוידת. מן הסתם היכולות של הלימוזינה הנשיאותית הן בגדר סוד כמוס, אבל ממה שכן ניתן לספר היא מצוייד במיגון היקפי שיאפשר לנשיא לצאת ללא פגע מהתקפות משולבות של נשק קל, מטעני צד ורקטות RPG. ללימוזינה מערכת אטימה וסינון אוויר שתאפשר לשרוד התקפה כימית (ומן הסתם להשאיר את וירוס הקורונה בחוץ), מערכת קשר לווינית, מערכת כיבוי אש עצמית ואפילו יכולת ליצור מיסוך עשן ולבצע ירי של גז מדמיע.

וידאו:


בריחה מהירה: ווילדקאט W1
למקרה שתצטרכו לברוח מהר מהעיר לשטח פתוח וסטרילי, חתול הפרא הבריטי יכול לשמש ככלי הימלטות יעיל במיוחד כדי לפלס את הדרך אל החופש. הווילדקאט הוא למעשה רכב ראלי רייד קשוח שהוא אבולוציה לווילדקאט המקורי שנבנה על ידי סדנה בריטית אחרת בשם Bowler ואף זכה לגרסה צבאית לשימוש היחידות המיוחדות של הצבא הבריטי.

הווילדקאט מבוסס על לנד רובר דיפנדר המיתולוגי, אך הקשר בינו לבין המקור קלוש למדי. הוא נבנה מחדש על בסיס שלדת  צינורות ייעודית, מצויד במתלים עצמאיים ארוכי מהלך והפשט לחלוטין מכל פינוק או בידוד (וזה לא שהיה לדיפנדר הרבה מה להציע בתחום). על ההנעה אחראי מנוע LS3 V8 של ג'נרל מוטורס המספק לא פחות מה-430 כ"ס, מה שמאפשר ל-W1 להאיץ בשטח ל-100 קמ"ש בכ-5 שניות בלבד. אם העולם לא יכחד בסופו של דבר, תמיד תוכלו להשתמש ב-W1 כדי להתחרות בראלי דאקאר.

וידאו:

ווילדקאט W1. חיית שטח
ווילדקאט W1. חיית שטח
טויוטה היילקס. בלתי שביר
טויוטה היילקס. בלתי שביר

השורד האולטימטיבי: טויוטה היילקס
אם חלילה תתחולל שואה גרעינית, ישרודו אותה ג'וקים וטויוטה היילקס. הטנדר הוותיק של טויוטה צבר לעצמו ברבות השנים מוניטין של כלי רכב קשוח ועמיד שישרוד מאות אלפי קילומטרים בתנאים קשים, גם תחת התעללות והזנחה. הפרקים המיתולוגים של TopGear עזרו לאמת את הקביעה הזו.

עיקר המוניטין אותו צבר ההיילקס הגיע בזכות הדגמים משנות ה-80 וראשית שנות ה-90' שהיו בעלי מכאניקה פשוטה ונטולי אלקטרוניקה. אם כבר משהו התקלקל, לא צריך יותר מכמה מכות פטיש כדי להחזיר את ההילקס לפעולה. במציאות אפוקליפטית בה תתקשו למצוא מוסך או חלפים זמינים תוכלו לשמור על כושר הניידות שלכם עם ההילקס, וכבונוס יש לו גרסת 4X4 קשוחה עוד יותר עם יכולת עבירות מצוינת. אגב, ישנן סדנאות שהפכו את ההילקס לבית נייד תוך ויתור על ארגז המטען - וכך מתקבל טנדר קשוח וקראוון שימושי בכלי רכב אחד.

וידאו: