הדור החדש של סיאט לאון נחשף

סיאט לאון החדשה ערכה בכורה עולמית בברצלונה ומציגה מראה מוכר אך משודרג, טכנולוגיה עדכנית וגם גרסה היברידית נטענת

אופיר דואק

תגיות: סיאט

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לאחר שבחודשים האחרונים נחשפו הדורות החדשים של פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה, הגיע תורה של סיאט להציג את הדור החדש והרביעי במספר של הלאון בערב יום שלישי בברצלונה. הדור החדש של הלאון מתבסס גם הוא על הפלטפורמה המודולארית של קבוצת פולקסווגן בורסיה העדכנית שלה (MQB Evo), כשבאופן מסורתי הוא אמור להציע אופי ספורטיבי וטמפרמנט ים תיכוני בהשוואה לאחיות הסולידיות ממרכז אירופה.

סיאט לאון החדשה נחשפה במרכבי הצ'בק 5 דלתות וסטיישן. כמו במקרה של האיביזה, גרסת 3 דלתות למרבה הצער לא צפויה להופיע. העיצוב החיצוני נשען בקווים הכלליים שלו על עיצוב הדור היוצא ושומר על צללית דומה כמו גם על אלמנטים כמו חתימת LED בצורת משולש ביחידות התאורה וחיבור הקורה האחורית עם קו חלונות הצד העולה בגרסת ההאצ'בק. עם זאת, קווי המרכב החדים הוחלפו בקווים מפוסלים ורכים יותר, והדבר ניכר בעיקר בחזית העדכנית של המותג אותה פגשנו כבר בטראקו. אגב, באופן מוזר, יחידות התאורה המחוברות מאחור ועיצוב הזנב מפגינים דמיון דווקא לקיה ספורטאז'.

 

הדור החדש של הלאון צמח משמעותית במידותיו. לבסיס הגלגלים העומד על 268.5 ס"מ נוספו 5 ס"מ כשהאורך הכללי צמח ב-8.5 ס"מ בגרסת ההאצ'בק (שאורכה מעתה 436 ס"מ) וכ-9.5 ס"מ בגרסת הסטיישן (שאורכה 464 ס"מ). במפתיע, הרוחב הכולל של המכונית העומד על 180 ס"מ דווקא צר בס"מ וחצי מבדור הקודם, אך לטענת סיאט לא אמור להשפיע על המרווח בתא הנוסעים שאמור להיות טוב מבעבר.

עיצוב תא הנוסעים עבר מהפכה דומה לזה שבגולף, עם צמצום למינימום של כמות המתגים בלוח המכשירים, מסך מולטימדיה בולט מעל לפתחי המיזוג המרכזים (הנמוכים מידי), משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים ולוח מחוונים דיגיטלי ברזולוציה גבוה. על הצד הספורטיבי בעיצוב אחראית קונסולה מרכזית שפונה לכיוון הנהג וגימורי "אלומיניום" סביב פתחי המיזוג. בסיאט מבטיחים שבלאון החדשה איכות חומרים ובידוד טובים, ועכשיו נותר לראות האם בדור הנוכחי רמת האיכות בספרדיה כבר לא נופלת מזו של הגולף המקבילה.

ללאון החדשה היצע רחב של יחידות הנעה, והוא כולל את מנועי 1.0 ליטר (90 ו-110 כ"ס) ו-1.5 ליטר (130 ו-150 כ"ס) מוגדשים, כאשר הגרסאות החזקות של שני המנועים יציעו גם אופציה למערכת היברידית קלה במתח של 48V. בנוסף תוצע הלאון גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 190 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים  שבין 115 ל-150 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמד תוצע בקרוב גרסאות ההנעה. כמתבקש היום, היצע המנועים יכלול גם גרסה היברידית נטענת שבה מנוע 1.4 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 204 כ"ס. כדי לבדל אותה מהגולף, גרסת ה-245 כ"ס ההיברידית לא תוצע כרגע בלאון. סוללת ליתיום יון בקיבולת של 13 קילוואט אמורה לאפשר טווח נסיעה מרבי של 50 ק"מ באמצעות חשמל.

סיאט תציע את הלאון במגוון של שש רמות גימור ואבזור שונות, כולל רמת גימור FR בעלת סממני העיצוב הספורטיביים שתציע גם כיול מתלים קשיח יותר ומרכב מונמך בס"מ וחצי. ואם אתם שואלים את עצמכם מה עם גרסת קופרה ספורטיבית, שהפכה במהלך השנים למכונית הספורטיבית הפופולארית בישראל. גרסת הקופרה תיחשף בעוד מספר שבועות בברצלונה ואנחנו נגיע לשם לספר לכם עליה בקרוב.