טיוטה ראב 4 "פלאג אין" מגיע לאירופה עם 306 כ"ס

טויוטה מביאה לאירופה את גרסת ה"פלאג אין" השרירית של הראב 4 לאירופה, ומצרפת אליה גם גרסת כניסה של לסופרה

אופיר דואק
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

טויוטה, שהיא מחלוצות השימוש במערכות ההנעה ההיברידית בעולם הרכב, מיישרת קו עם הדור הבא בטכנולוגיה ההיברידית ופונה לכיוון מערכות היברידיות נטענות (PHEV). פריוס "פלאג אין" כבר נמכרת בישראל, ובתערוכת לוס אנג'לס לפני מספר החודשים חשפה טויוטה קדימון לגרסה היברידית נטענת של הראב 4 החדש. השבוע היא הוצגה שוב, כעת בתצורתה הסדרתית ועם פרטים מלאים.

בדומה לגרסת ה-PHEV של אופל גרנדלנד שנחשפה לאחרונה, גם טויוטה ראב 4 מצוייד ביחידת הנעה הנותנת דגש לא רק על חיסכון אלא גם על ביצועים ברמה גבוה. כמו ראב 4 ההיברידי המוכר לנו, גם גרסת ה-PHEV משלבת בין מנוע 2.5 ליטר מונע בנזין וצמד מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני מאחור - מה שיוצר הנעה כפולה חכמה בהתאם לתנאי הדרך. אלא שבעוד בראב 4 רגיל בעל הנעה כפולה ההספק הכולל של המערכת ההיברידי הוא 222 כ"ס, בגרסה ההיברידית הנטענת עומדים לרשות הנהג לא פחות מ-306 כ"ס - יותר מכמה משפחתיות ספורטיביות ייעודיות. הספק זה מאפשר לראב 4 PHEV לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד, על  אף שהוא כבד בכמה עשרות ק"ג בגלל סוללת הליתיום-יון הגדולה בה הוא מצויד.

הסוללה המוגדלת מאפשרת טווח חשמלי מרבי של 65 ק"מ (על פי תקן WLTP), כאשר ניתן לשייט בנהיגה חשמלית עד מהירות של 135 קמ"ש, משם יצטרף להנעה גם מנוע הבנזין. בטויוטה גם מתגאים בנתון לפליטת CO2 נמוך של 29 גרם לק"מ בממוצע, נתון שהוא לטענתם כמו טווח הנהיגה החשמלי הוא הטוב ביותר בקטגוריה.

ניתן יהיה להבחין בראב 4 PHEV בזכות כמה שינויים קוסמטיים דוגמת שבכה קדמית מושחרת במבנה חלת דבש, כונסי אוויר מוגדלים הפגוש וחצאיות צד היקפיות בצבע שחור בוהק וחישוקי 19 ייחודיים לדגם. אגב, תא המטען בגרסת ה-PHEV קטן ב-60 ליטר מאשר בראב 4 הרגיל, אך הוא עדין מציע נפח שימושי של 520 ליטר. ראב 4 PHEV אמור להגיע לאולמות התצוגה באירופה המחצית השניה של שנת 2020, וכרגע לא ברור אם ומתי נראה אותו גם בישראל.

 

יחד עם גרסת ה-PHEV של ראב 4 משחררים בטויוטה פרטים אודות גרסת כניסה חדשה של הסופרה הנחשקת, שעד כה שווקה ביפן בלבד. לגרסת הכניסה שתגיע לשוק האירופאי מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו דו-שלבי, שגם הוא מקורו בב.מ.וו, עם תפוקה של 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ. גרסה זו תוצע רק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. תיבה ידנית? נכון לעתה גם לא כאופציה. גם הסופרה 2.0 ליטר היא מכונית מספיק זריזה, כשהיא מסוגלת להאיץ ל-100 ב-5.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש.

היתרון של גרסת הכניסה חוץ מתג המחיר אמור להיות דווקא בתחום ההתנהגות. הסופרה 2.0 ליטר שומרת על חלוקת משקל מושלמת של 50:50 בין הצירים, אך שוקלת 100 ק"ג פחות מגרסת ה-6 צילינדרים שקוזזו מחלקה הקדמי. מה שאומר שלפחות על הנייר היא תציע היגוי ניטרלי יותר.  כבר בחודש מרץ יכולו חובבי ההגה באירופה לרכוש לעצמם את הסופרה 2.0. ומה בישראל? עדין לא ברור אם טויוטה סופרה תגיע ארצה, אפילו בגרסה הזו שיכולה על הנייר להיות אטקרטיבית עבור הקהל המקומי.