מרצדס ממשיכה בקצב המסחרר של הצגת דגמים חדשים, כשאתמול (רביעי) הגיע תורו של GLA החדש שנחשף רשמית. עם הצגתו של הדגם משלימה מרצדס את תהליך רענון היצע רכבי הפנאי והקרוסאוברים שלה. בנוסף, משלים GLA את משפחת דגמי הכניסה הקומפקטיים של מרצדס החולקים איתו בסיס מכאני דומה, כשהוא מצטרף אל דגמי A קלאס החדשה, A סדאן ו-CLA.
מעצבי מרצדס ויתרו על מראה ההאצ'בק המוגבה מהדור היוצא של ה-GLA לטובת מראה קרוסאובר שרירי יותר. הדבר בא לידי ביטוי קודם כל בגובהו של GLA החדש שצמח ב-10 ס"מ לעומת הדור הקודם ועומד עתה על 161 ס"מ. אל הצמיחה בגובה מצטרפים אלמנטים עיצוביים כמו בתי גלגלים הרבועים עם כנפוני פלסטיק שחורים, קו גג שלא משתפל בחדות יחד וקורה אחורית זקופה יחסית היוצרים מראה חסון יחסית. GLA החדש מציג מראה יותר ספורטיבי מה-GLB שהוצג לפני מספר חודשים, אך לא מן הנמנע שגם הוא יקבל גרסת "קופה" עם גג מונמך וזנב קצוץ.
יחד עם מימד הגובה של GLA החדש צמחו גם הרוחב ובסיס הגלגלים שלו ב-3 ס"מ, והם עומדים על 183 ו-273 ס"מ בהתאמה, מה שאמור לתרום משמעותית לשיפור המרווח בתא הנוסעים. שדרוג משמעותי לא פחות נעשה בעיצוב הפנימי, כשמעתה מאמץ GLA החדש את מבנה לוח המכשירים העדכני של דגמי מרצדס המשלב צמד מסכים צמודים ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה שלהם תצוגה משתנה. תפעול המערכות השונות יכול להתבצע דרך מסך המגע המרכזי, דרך משטח מגע בין המושבים או באמצעות ממשק MBUX הייחודי המאפשר להשתמש בפקודות קוליות. גם איכות החומרים, נקודת התורפה של הדור היוצא, שופרה משמעותית ומישרת קו עם זו שהתרשמנו ממנה כבר ב-A קלאס.
מרצדס נוהגת להציע את דגמיה עם מגוון גדול של יחידות הנעה, אך GLA יוצע בשלב ראשון רק בשלוש גרסאות. GLA200 תהיה הגרסה הבסיסית שתשווק באירופה ותהיה מצוידת במנוע ה-1.3 ליטר טורבו בהספק של 163 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה והנעה קדמית. מעליה תוצע GLA250 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 224 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שמונה יחסי העברה ואופציה להנעה כפולה. הגרסה הבכירה תהיה GLA35 AMG שבה מנוע ה-2.0 ליטר מספק 306 כ"ס מרשימים, הנעה כפולה ושלדה בכיול ספורטיבי. יחידות הנעה נוספות אמורות להצטרף להיצע ה-GLA בקרוב, כולל גרסאות היברידיות קלות (MHEV) וגרסה היברידית נטענת (PHEV).
מערכת ההנעה הכפולה ב-GLA היא חדשה לגמרי ומתבססת על צמד מצמדים אלקטרו-מכאנים, המאפשרים לטענתה תגובה מהירה יותר בהעברת הכוח לגלגלים האחוריים בעת הצורך. המערכת מחלקת את הכוח בין הסרנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר על ידי הנהג, מחלוקה של 80:20 לטובת הגלגלים הקדמיים במצב רגיל ועד לחלוקה שווה של הכוח בין הסרנים במצב שטח. ואם כבר הזכרנו שטח, למרות שמדובר בקרוסאובר עירוני בייעודו, מרצדס תציע את GLA עם חבילת שטח אופציונלית שבה תאורה קדמית משופרת, מצב שטח לשיפור האחיזה באמצעות מערכת בקרת המשיכה ומערכת בקרת ירידה במדרון.
מרצדס GLA החדש יגיע עם שפע מערכות עזר ובטיחות אקטיביות, כשבין היתר ניתן לציין מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת לשמירה אקטבית על נתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטחים מתים עם מניעה אקטיבית של כניסה לנתיב חסום ובקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות להתאמת המהירות על פי התמרורים בדרך. שיווקו של מרצדס GLA החדש יחל באירופה באביב הקרוב, ובישראל נראה אותו זמן קצר לאחר מכן.