סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות בתצורת סדאן אמנם נמצא כבר מספר שנים בנסיגה, אבל זה לא מה שיגרום לסקודה לוותר על האוקטביה שהיא עדין רבת מכר עבור החברה הצ'כית. גם בישראל בה היא המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בשנים האחרונות, וגם באירופה שמחבבת באופן טבעי דווקא מכוניות האצ'בק. לאוקטביה יש מקום של כבוד בהיסטוריה של סקודה, לא רק לדגם המקורי שהוצג בשנת 1959. בשנת 1996 הזניקה האוקטביה את סקודה לעידן חדש של מוצרים המבוססים על דגמי פולקסווגן, כשמאז הפכה סקודה לאחד המותגים החזקים בקבוצה.
סקודה אוקטביה תמיד הייתה משפחתית בורגנית וסולידית, ולא תופתעו שגם בדור הרביעי שלה (או החמישי אם כוללים את הדור המקורי) היא ממשיכה באותה נוסחה מצליחה. הדמיון לדגם היוצא בולט, אבל אפשר להבחין בחרטום המודרני עם יחידות תאורה צרות עם חתימת ה-LED הייחודית והשבכה הגדולה והרחבה יותר בסגנון הסקאלה החדשה. את השוני הבולט חיצונית ניתן למצוא דווקא בחלקה האחורי של האוקטביה, עם יחידות תאורה הגולשות אל תוך דלת תא המטען שזכתה לקצה מעוגל וזורם, קופה סטייל, הרבה יותר מזה של הדור היוצא.
מבחינת המידות, האוקטביה ממשיכה להיות אחת מהמשפחתיות הקומפקטיות הנדיבות ביותר, וכעת היא מעט נדיבה יותר. האורך הכולל צמח ב-2 ס"מ ל-469 ס"מ בסך הכל ומימד הרוחב קיבל תוספת של 1.5 ס"מ ל-183 ס"מ. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי והוא 269 ס"מ. למקרה שדאגתם, גם בדור הנוכחי שומרת סקודה אוקטביה על הנכס הייחודי בדמות דלת אחורית חמישית, שהיא פתח לתא מטען בגודל של דירה תל אביבית שנפחו עלה ב-10 ליטרים ל-600 ליטרים בסך הכל. מי שצריך יותר מזה יוכל לקבל את האוקטביה גם בגרסת סטיישן (קומבי) עם תא מטען של 640 ליטרים עד לגובה המושבים.
תא הנוסעים עבר מהפכה משמעותית יותר, כשהוא מאמץ את ארכיטקטורת הפנים החדשה של סקודה ששמה את מסך המולטימדיה (בגדלים שבין 8 ל-10 אינטש) במרכז לוח המכשירים על חשבון פתחי המיזוג המרכזים שירדו לקומה התחתונה. העיצוב לא פורץ דרך אבל נקי ואלגנטי מאד, עם מינימום מתגים על הדשבורד, בורר הילוכים זעיר ועובד בטכנולוגיית shift by wire שהגיע מהגולף החדשה שאפשר למעצבים אפשרויות גדולות יותר בעיצוב הפנים וכמובן אופציה ללוח מחוונים שהוא בעצם מסך צבעוני בגודל של 10.2 אינטש.
המהפכה ההיברידית של הגולף דור 8 הגיעה גם אל מתחת למכסה המנוע של האוקטביה. אמנם ניתן יהיה לקבל אותה עם אותם מנועי 1.0 ליטר 1.5 ליטר מהדור היוצא עם 110 ו-150 כ"ס בהתאמה, אך בגרסאות בעלות תיבת הילוכים כפולת מצמד יהיו המנועים מחוברים למערכת היברידית קלה (MILD Hybrid) שתזין את המכלולים צורכי החשמל ותספק סיוע מתון למנוע הבנזין. בנוסף יהיה ניתן לקבל את האוקטביה לראשונה גם בגרסה היברידית נטענת עם מנוע 1.4 ליטר טורבו, הספק כולל של 204 כ"ס וטווח מוצהר של 55 ק"מ באמצעות חשמל.
היצע המנועים כולל גם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 190 כ"ס (כרגע עם הנעה כפולה בלבד), מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 116, 150 ו-200 כ"ס ואפילו מנוע המונע בגז טבעי.
מצ'מפיון מוטורס יבואנית סקודה לישראל נמסר כי האוקטביה החדשה צפויה לנחות בישראל רבעון הרביעי של 2020