הגיע הזמן: לנד רובר דיפנדר החדש נחשף רשמית

שלוש שנים לאחר שירד הדיפנדר הקלאסי מפס היצור, נחשף סוף סוף יורשו המודרני. ולמרות הקשר העיצובי, מדובר במשהו שונה לגמרי

אופיר דואק

תגיות: לנד רובר

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הבוקר עם פתיחת ימי העיתונות של תערוכת פרנקפורט הגיעה לפתרונה אחת הסוגיות הגדולות בעולם הרכב בשנים האחרונות: איך נראה לנד רובר דיפנדר החדש.


כבר כמעט שני עשורים מבטיחים בלנד רובר יורש לדיפנדר המיתולוגי, אחד מהאייקונים המוטוריים הגדולים ביותר. בלנד רובר דיברו על יורש, אבל המשיכו לייצר את הדיפנדר עד לפני 3 שנים כשתקנות זיהום האוויר והכדאיות הכלכלית הכריעו את הכף, והרכב ששורשיו הגיעו עד לשנת השקתו ב-1948 ירד מפס הייצור בסוליהול. מאז הבטיחו לנו בלנד רובר שאוטוטו מגיע דיפנדר חדש, שחררו אינספור טיזרים ותמונות תחת הסוואה של הניו דיפנדר מרחבי העולם ויצרו ציפיה מייגעת. עכשיו אתם סוף סוף יכולים לראות את הדיפנדר החדש במלוא תפארתו.

לנד רובר דיפנדר החדש שומר על קווים קובייתיים קלאסיים, אם כי מרוככים יותר, קפל קו המתנים המפורסם וגג "צף", אליהם הוא מוסיף אלמנטים עיצוביים אותם למדנו להכיר מדגמי לנד רובר המודרנים. יחידות התאורה הן דוגמא מצויינת לשילוב של חדש וישן, כשהן מתבססות על יחידות LED מודרניות אך בקווי עיצוב קלאסיים שמזכירים את המקור. לפחות הגלגל הרזרבי עדין תלוי על הדלת האחורית כמו פעם.


כמו בעבר תציע לנד רובר את הדיפנדר בשתי תצורות מרכב: קצרה עם 3 דלתות ועד שישה מקומות ישיבה המכונה 90, וארוכה עם 5 דלתות ועד שבעה מקומות ישיבה המכונה 110. המספרים מתייחסים לסימול הקלאסי של אורך בסיס הגלגלים באינטשים, אם כי בפועל הם ארוכים משמעותית (259 ס"מ בדיפנדר הקצר, 302 ס"מ בארוך).

הקידמה הגיע גם לתא הנוסעים של הדיפנדר. תשכחו מפלסטיקה של טרקטור, הנדסת אנוש מפוזרת ותנוחת ישיבה לא ברורה. בדיפנדר החדש תמצאו תא נוסעים מודרני ונעים, אך כזה שיעורר חרדה בקרב ג'יפאים קלאסיים שימצאו בו לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מסך מגע המשרת את מערכת המולטימדיה ותפעול המערכות השונות או סתם מתגים נורמלים על גלגל ההגה כמו לתפעול  מערכת השמע ומערכות הבטיחות כמו בגל מכונית רגילה בימנו.

גם רשימת האבזור מגלה שהדיפנדר הוא כבר לא כלי ספרטני וקשוח ומתחבר יותר לעולמות הפרימיום אליהם מכוונת לנד רובר (או בקיצור, הדיפנדר רוצה להיות רנגלר), וניתן יהיה למצוא בו בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם עם מתג התנעה, תצוגת מידע עילית ומערך מצלמות לתצוגה היקפית. ברמת גימור
HSE יהיו גם מושבים חשמליים מחוממים, חימום לגלגל ההגה וריפודי עור. זה דיפנדר או ריינג' רובר?

אבל בלנד רובר יודעים שמה שהכי חשוב בדיפנדר היא יכולת השטח, וכאן נעשה מאמץ עילאי כדי לשמר על היכולת הנדירה אותה היצע הדיפנדר, אלא שדרך והביצוע שונים לחלוטין. תשכחו מהתצורה הארכאית של שלדת סולם קשיחה וסרנים חיים. לדיפנדר החדש שלדה אחודה ומתלים נפרדים בארבע הקצוות כמו בכל רכב מודרני, ובניגוד לג'יפ רנגלר שהתעקש לשמור על תצורה קלאסית זו. הדיפנדר הארוך יוצע עם מתלי אוויר כסטנדרט ואילו הקצר יציע אותם רק כאופציה. בכל מקרה מרווח הגחון המינימלי הוא 22 ס"מ, כשמתלי האוויר יכולים להגדילו בעד 9 ס"מ נוספים.

מערכת ההנעה היא כפולה קבועה עם חלוקת כוח משתנה, וישנו גם הילוך כוח בשילוב חשמלי. מערכת Trerain Response 2 תהיה אחראית על יצירת אחיזה מקסימלית של הגלגלים בהתאם לתנאי השטח ובנוסף מצטרפת מערכת חדשה של "מכסה מנוע שקוף" המסתמכת על מצלמות המקרינות על המסך את הנעשה מתחת לרכב בעת מעבר מכשולים.

ומה לגבי המנועים? את הדיפנדר ניתן יהיה לקבל עם ארבעה יחידות הנעה לבחירה, כולן עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד שלה שמונה יחסי העברה. באף הדיזל יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספקים של 200 ו-240 כ"ס. מי שירצה דיפנדר עם מנוע בנזין יוכל לבחור בין מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 300 כ"ס או מנוע
V6 טורבו עם מערכת היבירידית קלה (MHEV) בהספק של 400 כ"ס.

כרכב נישתי המורכב בעבודת יד לנד רובר דיפנדר מעולם לא היה זול, וכך גם הדור החדש עמוס הטכנולוגיה. בבריטניה יחל מחירו של דיפנדר 110 עם מנוע הדיזל החלש ברמת האבזור הנמוכה ביותר ב-45 אלף פאונד, כמחירו של ריינג' רובר ולאר סטנדרטי, והוא יכול להגיע עד ל-79 אלף פאונד לגרסת הבנזין החזקה והמאובזרת ביותר - וזה כבר כמעט מחירו של ריינג' רובר ווג בסיסי!