בין שלל רכבי הפנאי והקרוסאוברים הצליח סובארו פורסטר להתבלט בזכות כמה מאפיינים ייחודים: מראה סטיישני בעל יציבה גבוהה, מנוע הבוקסר המסורתיים של סובארו והנעה כפולה קבועה (סימטרית) שאפשרה לו יכולת שטח יוצאת דופן מול מתחריו שרובם מצוידים בהנעה קדמית בלבד בהנעה כפולה מוגבלת.
מאפיינים אלו, יחד עם המוניטין של סובארו, קנו לפורסטר קהל מעריצים אדוק, רובם חובבי טיולים שגם זקוקים ליכולת השטח שלו, אשר מפגינים נאמנות יוצאת דופן. בארץ וגם בעולם כ-80% ומעלה מבעלי הפורסטר הם לקוחות חוזרים הקונים אותו פעם אחר פעם. נתון נדיר בעבור כלל רוכשי הרכב, ובפרט בקטגוריית רכבי הפנאי שבה הרוכשים תמיד מחפשים את "הדבר האופנתי הבא".
לאור נתונים אלו, לא פלא שכאשר הציגה סובארו לפני כשנה את הדור החמישי של הפורסטר הם העדיפו ללכת על בטוח. העיצוב קרוב מאד לדור היוצא כדי לא "להפתיע" את הלקוחות הוותיקים, אלא שמתחת לעיצוב המוכר מדובר ברכב חדש לחלוטין המתבסס על הפלטפורמה המודולארית המודרנית של סובארו המשרתת את XV ו-אימפרזה.
כמו בעבר ממשיך הפורסטר להציע את התצורה המוכרת המשלבת בין מנוע הבוקסר למערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת הכוח המשתנה. בנוסף מציע הפורסטר לטובת המטיילים גם את מערכת ה-X MODE לבחירת מצבי התנועה בשטח, מערכת בקרת ירידה במדרון ומרווח גחון מרשים של 22 ס"מ.
הבוקר (שני), הושק סובארו פורסטר החדש בישראל ובניגוד לעבר הוא יוצע עם יחידת הנעה אחת בלבד: מנוע 2.5 ליטר המספק 182 כ"ס. היבואן המקומי העדיף לוותר על מנוע ה-2.0 ליטר הנחות בביצועיו (כרגע אין גרסת טורבו). עם זאת, סובארו תציע בעתיד גם גרסה היברידית לפורסטר, אך טרם הגיע לייצור ותגיע לישראל רק בשנת 2020. עד אז, הוא יישא ברמת האבזור הבכירה את גרסת ה'ספורט', המציגה שדרוג מהותי בחבילה אותה הוא מציע לעומת הדור הקודם. זה מתחיל בתחום הבטיחות כאשר מערכת ה-EYESIGHT של סובארו המבוססת על שתי מצלמות קדמיות מוצעת כסטנדרט. המערכת משלבת בלימת חירום אוטונומית עם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה. בגרסת הספורט מצטרף למפרט הבטיחות גם זיהוי תנועה בשטחים מתים ובנסיעה לאחור ותאורת אור גבוה אדפטיבית.
צפו: וולוג סובארו פורסטר החדש בישראל
מפרט האבזור כולל כסטנדרט מערכת מולטימדיה מקורית עם קישוריות מלאות, בקרת אקלים, מפתח חכם, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, פנסי קדמיים LED וחישוקים קלים בקוטר "17. גרסת הספורט נבדלת בסממני עיצוב פנימי וחיצוני בשילוב בצבע כתום מטאלי וחישוקי "18 צבועים בשחור, אליהם מתווספים גם גג שמש פנורמי חשמלי ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.
המחירים לפורסטר החדש יחלו ב-180 אלף שקלים לגרסת X ועד 200 אלף שקלים למהדורת הספורט.