אריק שטילמן לא חושש להביע את שאיפותיו, ולאחר האליפות ה-58 של מכבי תל אביב איש העסקים והדירקטור במועדון הגיע לראיון ב-5 באוויר ובו דיבר על הפיכתו לאחד מבעלי המניות בקבוצה ועל התכניות לעתיד.
"הכל מאושר והכל סגור, אני אחד מבעלי המניות של מכבי ת"א", אמר שטילמן, "כשקניתי את המניות של פדרמן הפכתי לבעל מניות במכבי, הייתה לבעלי המניות האחרים הזדמנות לקנות את כל החלק של מכבי ועבר הזמן. השתתפתי בישיבת הדירקטוריון לפני שלושה שבועות, והייתה הסכמה על כולם להגדיל את התקציב בצורה משמעותית, זה אושר".
שטילמן המשיך ואמר: "התקציב יהיה גבוה יותר ב-40% מהעונה הקודמת, אולי אפילו 50% בערך. תקציב גבוה מאוד שנכנס לטופ 6 של היורוליג. אני מסכים שכבר מאוחר, אני מצפה שיהיה וולקאם לשחק בשלושה-ארבעה ימים הקרובים. זה עניינים של שיווק, אנחנו פעילים מאוד בשוק בשבועות האחרונים ומצפים למלא את הסגל עד אמצע יולי".
על תמיר בלאט אמר: "הבנתי שיש פערים כספיים שקולדבלה מנסה לגשר עליהם מול נציגי תמיר. לא שמעתי עדכון לגבי זה. לקולדבלה יש חוזה לעוד עונה. קראתי על העניין מרומא בדיוק כמוכם, לא ראיתי הצעה וכששאלתי אותו אחרי החגיגות הוא אמר שהוא נשאר. יש לו חוזה, שאלתי אותו במפורש, וזה מה שאמר".
"יש עניין של היצע וביקוש - יש תקציב מסוים, כנראה הפער בין הדרישות למה שמוכנים הוא קיים ולא ניתן לגישור. זה שיש יותר תקציב, לא אומר שכל שחקן שיבקש יקבל", אמר, "בלאט מצרך מאוד מבוקש, אין הרבה ישראלים ברמה של תמיר. יש את מדר, תמיר ורומן - אלו הישראלים הכי טובים היום. נשמח לשמור את תמיר אבל זה עניין של מספרים שצריכים להתחבר. זה שיש תקציב גבוה יותר, לא אומר שישלמו בברירת מחדל לכל מי שיבקש".
"הצגתי לבעלי המניות את ההצעה להשקה ל-30 מיליון. אושר הגדלת התקציב, אז מבחינת התקציב - את הכסף יש, לא משנה אם מבעלי המניות הקיימים שאישרו את התקציב או מבעל מניות שיצטרף. הפגישה לאישור ה-30 מיליון עוד לא התקיימה", המשיך, "זה דיון שאני מאמין שיתקיים במהלך חודש יולי. יש תכנית מסודרת לכמה שנים לגבי מה לעשות עם הכספים שיוזרמו, זה לא רק לשכר שחקנים, שזה חלק מהותי, אבל יש דברים גדולים אחרים שצריכים לעבור. מעריך מאוד את משפחת רקנאטי ואת שמעון מזרחי, יעשו את מה שטוב לטובת הקבוצה".
כשנשאל האם בונזי קולסון הוא הוולקאם הראשון, אמר שטילמן: "אני לא יכול לענות, אבל זה לא רחוק מהמציאות. רוצים להיות טופ 6. תוך שלושה שבועות יהיו לנו עוד שני סנטרים. תהיו מאוד מופתעים עד ה-15.7 לגבי השני 5 שיהיו פה".
"כל עוד עודד וקלאודיו רוצים את ווקר, הוא יהיה פה, אם לא רוצים אז הוא לא יהיה פה. יש לו חוזה", המשיך, "ההחלטה של עודד לא לרשום אותו בגמר הייתה 100% נכונה, ניצחנו"
"זה יהיה כישלון אם נעשה רק פליי-אין. חייבים פלייאוף, ולהתחרות על פיינל 4. מכבי לא קבוצה של פלייאוף", המשיך לפני שנשאל על סורקין ודיברתולומיאו: "יש לו חוזה לעוד כמה שנים, אני לא מכיר שום נושא שפתוח... במידה ויש נושא, הוא ידבר על קלאודיו. דיברתולומיאו? הוא ימשיך".
על איפה לונדברג אמר שטילמן: "לפני פתיחת הפלייאוף הסוכן שלו ביקש סכומים הרבה יותר גדולים מ-1.6. הפער בינו לבין הקבוצה גדול מאוד, מאוד רוצים להשאיר אותו ונשמח לזה. נלך לקראתו בדברים מסוימים, אבל זה צריך להיות הגיוני משני הצדדים. הסוכן של לונדברג דרש 10 מיליון דולר לשלוש שנים. אני רגוע כי אני יודע שזה מספר בלתי אפשרי, אף אחד לא ישלם את זה".
על חזרת משחקי היורוליג אמר: "נכון לעכשיו, אם המצב ימשיך כמו שהוא, מעריכים בסבירות גבוהה שנפתח את העונה בישראל. אם לא בודקים שלוש אופציות, המנכ"ל יחזור עם 3 אופציות ואז נחליט. בלגרד או ערים אחרות, 4 אופציות".
"כל עוד עודד וקלאודיו רוצים את ווקר, הוא יהיה פה, אם לא רוצים אז הוא לא יהיה פה. יש לו חוזה", המשיך, "ההחלטה של עודד לא לרשום אותו בגמר הייתה 100% נכונה, ניצחנו"
"זה יהיה כישלון אם נעשה רק פליי-אין. חייבים פלייאוף, ולהתחרות על פיינל 4. מכבי לא קבוצה של פלייאוף", המשיך לפני שנשאל על סורקין ודיברתולומיאו: "יש לו חוזה לעוד כמה שנים, אני לא מכיר שום נושא שפתוח... במידה ויש נושא, הוא ידבר על קלאודיו. דיברתולומיאו? הוא ימשיך".
על איפה לונדברג אמר שטילמן: "לפני פתיחת הפלייאוף הסוכן שלו ביקש סכומים הרבה יותר גדולים מ-1.6. הפער בינו לבין הקבוצה גדול מאוד, מאוד רוצים להשאיר אותו ונשמח לזה. נלך לקראתו בדברים מסוימים, אבל זה צריך להיות הגיוני משני הצדדים. הסוכן של לונדברג דרש 10 מיליון דולר לשלוש שנים. אני רגוע כי אני יודע שזה מספר בלתי אפשרי, אף אחד לא ישלם את זה".
על חזרת משחקי היורוליג אמר: "נכון לעכשיו, אם המצב ימשיך כמו שהוא, מעריכים בסבירות גבוהה שנפתח את העונה בישראל. אם לא בודקים שלוש אופציות, המנכ"ל יחזור עם 3 אופציות ואז נחליט. בלגרד או ערים אחרות, 4 אופציות".
כשנשאל על מה יקח את מכבי למעלה, אמר: "השקעות בעלים, ואולם חדש. הפועל רוצים אולם חדש? מי זה הפועל? אנחנו נשיג אולם חדש תוך 7 שנים מקסימום תעמוד פה ארנה חדשה. יש שני שטחים מועמדים, אנחנו מתקדמים בכיוון. לא אגיד איפה כי אז עופר ילך ויקנה את השטח. יד אליהו מביך כבר, מיושן וממוקם לא טוב. צריך ארנה חדישה. אני רוצה שיהיו 20 אלף מקומות. מכבי תהיה אחת מבעלי הארנה, אבל יהיו גופים אחרים שיצטרפו כחלק ממימון העניין הזה".
לאחר מכן נשאל על ינאי: "בצד המקצועי, חוץ מהפסד האליפות והגביע בארץ הוא עשה עבודה טובה. הוא בנה קבוצה מטורפת בפרק זמן מאוד קצר. ההטרלות מיותרות, לא ללחוץ ידיים לאחר הגמר זה ממש מיותר. לא יודע, לא מבין למה אבל לא אכנס לו לראש".
על המחאה של חלק מאוהדי הקבוצה: "נעשה סדר, עד לפני חודש גם אני הייתי אוהד. השקעתי בקבוצה כסף כספונסר לפני שהפכתי לבעלים. מבין את התסכול, המטרה שלי בסוף זה שהקהל יחזור רק לעודד ושתהיה קבוצה טובה לעודד, שאף אחד לא ירגיש שהבעלים לא עושים את המקסימום כדי להצליח. אני מדבר עם כל אוהד שרוצה, הסברתי להם מה צריך לעשות, שאלו שאלות ועניתי. נגיע לקבוצה עם סגל חדש, ציפיות חדשות, ואז הם יחליטו האם קיימתי או לא".
שטילמן המשיך והצהיר לאחר שנשאל בנוגע למטרות הקבוצה: "תוך חמש שנים נעשה 3 פיינל פורים וגביע אירופה אחד".
שטילמן הסביר על מה שקורה מאחורי הקלעים: "יש קבוצת משקיעים שמחכים להחלטה לגבי הזרמת 30 המיליונים לקבוצה. הם לא יקנו מניות, הם חלק מהקבוצה שלי ואני מנהל את ההשקעה. משפחת ווילף היא אחד הגורמים בקבוצה, אבל זה לא רק הם".
לסיום נשאל שטילמן על NBA אירופה אמר: "זה רעיון טוב מבחינה מספרית, אבל רחוק שנות אור מהמימוש שלו כפי שהאמריקאים רואים את זה. העובדה שקבוצות היורוליג חידשו את הרישיון ביורוליג, מראה מה הן חושבות על NBA אירופה. הם יהיו חייבים להתחבר ליורוליג, לא רואה עולם שיקומו קבוצות חדשות לחלוטין ובונה איזה ליגה משגשגת".