וולוג מיוחד: מפגש ראשון עם קופרה אטקה הספורטיבי

קפצנו לספרד לפגוש את המכונית הראשונה שיוצאת תחת מותג 'קופרה' העצמאי. איביזה? לאון? אטקה!

תגיות: סיאט

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  
א א א א (שנה גודל)
ראו הוזהרתם - מכונית ביצועים לפניכם (צילום: כפיר כשריאן)
ראו הוזהרתם - מכונית ביצועים לפניכם (צילום: כפיר כשריאן)
תחילת כתבה

ספרד; שמונה חודשים מאז שהוצג מותג 'קופרה',  משיקה אמש (שלישי) בעלת הבית סיאט במסגרת אירוע נוצץ סנונית ראשונה ו-רשמית, תחת סדרת קופרה אטקה (קרוסאובר משפחתי, לא פחות).  

באירוע ההשקה שמתקיים בימים אלו בברצלונה פגשנו מכונית שלפני הכל מנסה לייצר באז ולקדם את המותג החדש בכל מחיר עם סמל ענקי ואיזכור המילה קופרה בלא מעט מקומות - כשמנגד הכותר אטקה אינו מתנוסס על שום חלק של המכונית כדי ליצור את ההבחנה הערכית בין שני הדגמים.

הקופרה אטקה (ולא האטקה קופרה) מבוססת על שילדת האטקה הרגילה, אך זכתה לתוספות עיצוביות מבפנים ובעיקר מבחוץ וכמובן לשידרוג משמעותי בכל ההיבטים של מנוע וביצועים. המידות לא השתנו אך הפרופורציות החיצוניות כן; היא הונמכה ב-10 מ"מ, נועלת חישוקי חישקי 19אינץ' מעוצבים, מצויידת בפגושים מנופחים ומושחרים שיחד עם שני לועות של אגזוזים מעניקים למנת הפתיחה של קופרה נוכחות יוצאת מהכלל.

מתחת למכסה המנוע פועם מנוע TFSI בנפח שני ליטרים המפיק 300 כוחות סוס ועפ"י אנשי סיאט ובניגוד לסיאט לאון קופרה, הספק המנוע לא ירד ל-290 מסיבות של "מדינה חמה". המומנט עומד על 40 קג"מ המורגש כבר ב 2000 סל"ד. הכוח שיורד לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים DSG בת 7 מהירויות (אין תיבה ידנית) מזניק את המכונית לעמידה למאה קמ"ש בתוך 5.2 שניות בלבד וזאת עם שימוש בבקרת השיגור. לשם השוואה, הלאון קופרה ST עושה זאת ב-4.9 שניות.

עלותה של הקופרה אטקה באירופה נעה בין 42-46 אלף יורו ולישראל היא צפויה להגיע לקראת אמצע 2019. לעוד פרטים צפו בוולוג שהכנו. בקרוב תתפרסם הכתבה המלאה עם כל הפרטים, כולל חווית הנהיגה.

במהלך אירוע ההשקה רמזו אנשי סיאט לעולם הרכב כי הם עמלים על מכונית חדשה לחלוטין על טהרת הקופרה וכזו שאינה נשענת על דגם קיים, יש למה לצפות.
הוסף תגובה