הדגם הפופולרי ביותר של סיאט מקבל שדרוג ראוי

סיאט לאון אהובה בישראל ובמדינות אירופה, וכעת היא תהיה יפה וחכמה יותר

תגיות: עולם הרכב

בועז קורפל
בועז קורפל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

קלפים חזקים וכעת גם יפים וטובים יותר
יצרנית המכוניות הספרדית, סיאט, יודעת שדגם הלאון הוא אחד הקלפים הבינלאומיים החזקים שלה, ולמעשה יחד עם האיביזה הקטנה, מדובר בשני הדגמים הנמכרים ביותר של סיאט. כעת הלאון מקבלת עיצוב ספורטיבי אף יותר מבעבר ולא פחות חשוב מכך, כמה שדרוגים טכנולוגיים שכבר היו חייבים להגיע מזמן. ראשית נזכיר כי הלאון מגיעה בשלוש גרסאות: קופה שלוש דלתות, האצ'בק חמש דלתות וגם סטיישן חמש דלתות (עם 35% מכירות מכל המכוניות של סיאט לאון) והשדרוגים יהיו לכל אורך השדרה בכל הגרסאות.

במבט ראשון נראה כי לא בוצעו שינויים משמעותיים בלאון, אך מבט נוסף מגלה את הפרטים בצורה טובה יותר. החרטום של המכונית וגם הזנב שלה הפכו לקצת יותר מחודדים ואגרסיביים מהגרסה הקודמת בזכות פגושים חדשים לגמרי שעושים את העבודה. גם הגריל הקדמי השתנה וכעת הוא רחב יותר בארבעה סנטימטרים והוא גם הפך לנוצץ יותר בזכות ציפוי כרום ונראה יפה יותר מהקודם.

"הלאון היא מכונית אטרקטיבית ולא נדרש לשנות אותה מהותית", אמר אלחנדרו מסנארו, המעצב הראשי של סיאט, במעמד חשיפת המכונית שתתחיל להימכר באירופה בתחילת השנה הבאה, "כל שנדרשנו לעשות הוא לחזק את העיצוב של המכונית, לרענן אותו בכמה נקודות וליצור הרמוניה בין כל החלקים של הלאון".

לוהטת מבחוץ, שקטה מבפנים
נהגים של מכוניות ספורטיביות דווקא מעדיפים שצליל מערכת הפליטה והמנוע יחדרו לתוך המכונית ויעשירו את האדרנלין שלהם, אבל בסיאט החליטו להחריש את הלאון החדשה בהשוואה לקודמת. גם התאורה הפנימית ניתנת לכוונון, אך מעל כל אלה יגלו הנהגים מסך מגע חדיש בגודל 8 אינץ' עם מערכות הבידור, המידע והניווט של המכונית וזה שיפור ראוי מאוד בהשוואה למסכון הקטנטן שהיה בדגם הקודם. המסך הגדול איפשר למהנדסי סיאט להיפטר מכפתורים ולחצנים עודפים, והמראה של הקונסולה יותר נקי ומודרני. שיפורים חשובים נוספים הם בלם חניה חשמלי ומערכת התנעה בלחיצת כפתור במקום השימוש במפתח.

צילום: יצרן
צילום: יצרן
צילום: יצרן
צילום: יצרן

בטוחה יותר ומפנקת יותר
הלאון החדשה מקבלת על חשבון הבית את מערכת הבטיחות שהוצגה בסיאט אטקה וזה כולל מערכת בקרת סטייה מנתיב ושמירת מרחק אדפטיבית גם במהירויות איטיות של עד 60 קמ"ש וזה נהדר לאלה שנודדים בעדרי הפקקים בבוקר ובערב. עוד יש בלאון המחודשת מערכת זיהוי כלי רכב והולכי רגל שתפעיל את הבלימה של המכונית במקרה חירום.

רשימת האבזור הבטיחותי כוללת גם בקרה על עוצמת תאורת הפנסים והדלקתם לאור גבוה, וחזרה לאורות דרך למניעת סנוור אוטומטי, זיהוי תמרורים והקרנתם על המסך הפנימי וגם חניה אוטומטית. אחד הפינוקים בלאון מגיע בדמות משטח אלחוטי עליו ניתן להניח את הטלפון הסלולארי להטענה והמערכת של המכונית יודעת לדבר עם כל מערכות ההפעלה הקיימות (קארפללי ואנדרואיד).
 
ומה קורה למנועים ותיבות ההילוכים?
בסיאט החליטו להתרכז בשיפורים לסדרת מנועי הדיזל של הלאון במידה רבה יותר מאשר למנועי הבנזין הפופולריים כאן אצלנו. המנועים יישארו כפי שהם עם הספקים של 110 ו-180 כוחות סוס. בסיאט הוסיפו מנוע נוסף בטכנולוגיית TGI לשימוש בגפ"מ, אך לא נראה שהוא יעניין את השוק הישראלי.

המכונית תגיע בארבע רמות גימור שונות: רפרנס, סטייל, FR וכעת גם גרסת אקסלנס. מחירן של שתי הגרסאות האחרונות זהה, אך בעוד שה-FR תתרכז בגימור ספורטיבי, האקסלנס תציג עיצוב ואבזור יוקרתי ביותר לנסיעות נוחות ורכות יותר. תיבות ההילוכים אף הן לא עברו שינוי ומה שהיה בגרסאות האחרונות, ימשיך גם בגרסה החדשה.
 
הקופרה מחכה בתור וגם האיביזה החדשה
בקרוב תושק בנפרד הלאון קופרה החדשה/מתיחת פנים שלא תוכל ליפול במפרט הפנימי מהלאון הרגילה וזה כבר מבטיח רבות. אחרי הלאון קופרה תגיע האיביזה החדשה והקרוסאובר הקטן של סיאט שנקרא "סיאט ארונה". יש לספרדים הרבה הפתעות בדרך.