לנד רובר דיסקאברי – הדור החמישי, ויש גם שיא גינס

לנד רובר חושפת את הדור החמישי לדגם החשוב ביותר שלה

תגיות: עולם הרכב

מערכת עולם הרכב
שנה גודל פונט א א א א

תערוכת פריז אמורה להיפתח לקהל הרחב בעוד מספר יומיים, אך בלנד רובר לא המתינו לתערוכה וחשפו בערב יום רביעי את הדיסקאברי החדש. הסיבה לחשיפה המוקדמת היא שבלנד רובר רוצים לקבל את מלוא תשומת הלב לדגם החשוב ביותר של החברה מסוליהול, בפרט כשמדובר בדור חמישי וחדש לחלוטין בשושלת המהווה שינוי כיוון ביחס לקודמיו. המכונית נחשפה באירוע נוצץ באנגליה יחד עם הפרזנטור של לנד רובר, ההרפתקן וכוכב הטלויזיה, בר גרילז, שהציג על הדרך גם שיא גינס חדש, גשר שבנוי כולו מלגו – עליו נחשפה המכונית -  המורכבת מ-5,805,846 חלקים.

בדור החמישי של הדיסקאברי נוטשים בלנד רובר את המראה הקובייתי החסון לטובת קווים רכים יותר וחזית הדומה לזו של הריינג' רובר היוקרתי. למרות זאת, שומר הדיסקאברי החדש על כמה מסממני העיצוב המלווים את הסדרה מאז הדגם הראשון אשר הוצג בשנת 1989, למשל הגג המוגבה בחלקו האחורי וקו חלונות הצד הנמוך.

אם כבר הזכרנו את הריינג' רובר, אז מן הראוי לציין שהדיסקאברי 5 כמעט זהה במידותיו לאלו של הריינג', עם בסיס גלגלים זהה של 292 ס"מ ואורך כללי של 497 ס"מ (תוספת של 4 ו-13 ס"מ בהתאמה בהשוואה לדור הרביעי של הדיסקאברי). למרות הגידול במידות, הודות לשימוש במרכב אלומיניום, הדיסקאברי החדש הצליח להשיל לא פחות מ-480 ק"ג בהשוואה לקודמו, וזה נתון מרשים. 

בשלב ראשון תציע לנד רובר את הדיסקאברי החדש עם ארבע יחידות הנעה שונות. המנוע הבסיסי הוא טורבו דיזל ארבע צילינדרי בנפח 2.0 ליטר מסדרת האינגניום המשותפת ללנד רובר ויגואר. מנוע זה יוצע בגרסאות של 180 ו-240 כ"ס עם 43.8 ו-51 קג"מ בהתאמה. המנועים הבכירים יהיו בתצורת V6 ובנפח 3.0 ליטר, האחד טורבו דיזל בהספק של 258 כ"ס ו-61.2 קג"מ והשני טורבו בנזין עם 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית של ZF הגרמנית שלה שמונה יחסי העברה.

חובבי השטח יכולים להיות רגועים לעת עתה, שכן לפחות על פי המפרט היבש, הדיסקאברי החדש אמור להמשיך לספק את הסחורה. בלנד רובר מצהירים על מרווח גחון של 22 ס"מ עם מתלים רגילים ו-28.3 ס"מ עם מתלי אוויר אופציונליים, לצד יכולת צליחת מעברי מים בגובה מרבי של 90 ס"מ. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת את נעילת דיפרנציאל מרכזי ונעזרת במערכת ה-TerrinResponse המוכרת של החברה לתנאי שטחה משתנים. נעילת דיפרנציאל אחורי מוצעת כאופציה והילוך כוח מגיע כסטנדרט.

בר גרילז בחשיפה הרשמית >>