גאים להציג: הקרב בין אוהדי ב"ש ומכבי ת"א

האוהדים האדומים ששינו את ה-DNA שלהם מול הקהל הצהוב שזוכה לתמיכה מהמועדון. היריבות הספורטיבית בין באר שבע למכבי ת"א זלגה ליציע וכוללת שלל תפאורות ושירים שהוסיפו צבע לקרב על האליפות. לאיזה מחנה יש קהל משפיע יותר? הצביעו בסקר שלנו

אור ריטר
אור ריטר  
א א א א (שנה גודל)
תחילת כתבה

היריבות הספורטיבית בין מכבי ת"א להפועל ב"ש התפתחה מאוד בשנים האחרונות, אחרי שהשתיים ביססו את עצמן כקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי, אך לצד התחרות על הדשא, גם ביציעים התפתחה תחרות בין שני מחנות האוהדים. מג'ון לנון, דרך הסופרנוס, משה רבנו ועד לדונלד טראמפ. איזה קהל הוא צבעוני יותר?

  • ביום שבת ב-21:10 ב-5SPORT: הפועל ב"ש מול מכבי ת"א

האוהדים של הפועל ב"ש עברו שינוי גדול בשנים האחרונות. מאלפים בודדים בווסרמיל, שבתקופות הקשות גם היו דואגים לפיטורי מאמנים, לא לפני שהיו מגדפים, מקללים ובמקרים קיצוניים גם משליכים אבנים, הקהל האדום הפך לאימפריה. 12 אלף מנויים (ו-20 אלף נוספים בהמתנה) שהפכו את איצטדיון טרנר למבצר, אינספור תפאורות יצירתיות וצבעוניות שבעבר לא היינו רואים בנגב ודור צעיר שגדל ומתפתח לתוך ההצלחה של הקבוצה בשנים האלו.

גם ארגון האוהדים הפך ל"אולטראס" של ממש ונקרא "אולטרה סאות'". אנשי הארגון עובדים יום ולילה כדי להקים ולייצר את התפאורות הנדירות, שבעבר בב"ש לא היו יכולים אפילו לחלום עליהן. למרות זאת, תאמינו או לא, המועדון עצמו לא תורם כלכלית ולא מזרים כספים לטובת אביזרי העידוד, וזאת בניגוד לנעשה במכבי ת"א.

הבעלים, אלונה ברקת, והמנכ"ל, אסי רחמים, אמנם לא מעבירים סכומי כסף לארגון האוהדים, אבל מאפשרים לו למכור מוצרים מחוץ לאיצטדיון לפני ואחרי משחקים, מה שלא מתאפשר לקהלים אחרים בארץ, כך שמבחינתם זו התרומה שלהם לאוהדים.

תפאורות שלא דמיינו בעבר (באדיבות: אולטראס סאות')
תפאורות שלא דמיינו בעבר (באדיבות: אולטראס סאות')
לא מקבלים עזרה מהמועדון (באדיבות: אולטראס סאות')
לא מקבלים עזרה מהמועדון (באדיבות: אולטראס סאות')

האמת? המספרים של אוהדי הפועל באר שבע מספרים עד כמה גדל והתפתח הקהל הזה. שימו לב לנתון הבא - לא פחות מ-97% מהמנויים בעונת האליפות בשנה שעברה חידשו במהלך הקיץ את המנוי שלהם לקראת העונה הנוכחית. המשמעות - 230 מנויים בלבד הוצאו למכירה בקיץ האחרון והם כמובן נחטפו בשניות על ידי אוהדים חדים וברי מזל. מי שלא התמזל מזלו, כאמור, נכנס לרשימת המתנה שכוללת לא פחות מ-20 אלף אוהדים, שמשוועים לקנות מנוי, אבל חייבים לחכות שיתפנה מקום עבורם.

תפאורת ה-"Imagine" של ג'ון לנון מול סלטיק היא תפאורת הדגל של אוהדי ב"ש העונה ובה הם העבירו מסר כפול. גם האמונה שאפשר לעשות מהפך ולהדיח את סלטיק וגם שבב"ש, בניגוד לגלאזגו, יש שוויון בין בני האדם והסרת מחסומים דמיוניים, על רקע המחאות נגד אנשי ב"ש במשחק הראשון בסקוטלנד ודגלי פלשתין שהונפו בסלטיק פארק. גם תפאורת ה"סופרנוס" היא פופולרית בקרב יציעי ב"ש, תפאורה שבטעות לא נפרסה בפתיחת המשחק מול אינטר, אלא בתחילת המחצית השניה, בה ב"ש הפכה פיגור 2:0 לניצחון 2:3. מאמינים בקסמים?

ההישג הכי גדול של אוהדי ב"ש העונה היה ללא ספק "פרויקט המנואלה", במסגרתו גויסו ברשת לא פחות מ-100 אלף שקלים לטובת מערכת גלילת תפאורות מהגג, מה שאנחנו רגילים לראות בעיקר ביציעים החמים באירופה כמו בדורטמונד.

בארץ רק הקהלים של הפועל ב"ש ומכבי חיפה רכשו את המערכת החדשה, שנחנכה בטרנר במשחק הביתי מול בשיקטאש, עם תפאורת משה רבינו והכיתוב "Nothing Is Impossible", ("שום דבר הוא לא בלתי אפשרי") לו משמעות כפולה - האמונה שאפשר לעבור את הטורקים, אבל גם האמונה שאפשר להשיג 100 אלף ש"ח לרכישת מערכת התפאורות, וזה עוד לפני שהזכרנו אישורי משטרה, מהנדסים ומה לא? לעת עתה, במשרד הכלכלה לא מאשרים את פריסת המנואלה במשחק העונה מטעמי בטיחות, אבל זה רק עניין של זמן עד שזו תיכנס לפעולה באופן קבוע.

אם להיות כנים, המבחן הגדול של אוהדי הפועל ב"ש יתחיל ברגע שהקבוצה שלהם תפסיק להצליח. בעשור הקודם ואפילו בתחילת הנוכחי, כשהפועל ב"ש נחשבה לקבוצה חלשה ונלחמה על חייה בתחתית, גם הקהל שלה לא עשה לה ולמאמנים שלה חיים קלים. איך זה ייראה במשבר הבא? הקורא ברק בכר מוזמן לפנות לגיא לוי לפרטים נוספים.

רשימת המתנה של לא פחות מ-20 אלף אוהדים (באדיבות: אולטראס סאות')
רשימת המתנה של לא פחות מ-20 אלף אוהדים (באדיבות: אולטראס סאות')
230 בלבד הוצאו למכירה העונה (באדיבות: אולטראס סאות')
230 בלבד הוצאו למכירה העונה (באדיבות: אולטראס סאות')
בינתיים המנואלה לא מאושרת (באדיבות: אולטראס סאות')
בינתיים המנואלה לא מאושרת (באדיבות: אולטראס סאות')

ארגון הפאנטיקס: "Make Maccabi great again"
בצד השני, על הקהל של מכבי ת"א מנצח הארגון "מכבי פנאטיקס", שנכנס בסערה ליציעים הצהובים והשכיח את שני הארגונים שהובילו במשך שנים, "השחקן ה-12" ו-"אולטראס מכבי". למעשה, חלק לא קטן אנשי הארגון נמנו בעבר על "השחקן ה-12", אבל בעקבות סכסוכים ועימותים בתוך הקהל, הארגון התפרק.

ואם כבר בכסף עסקינן, אז לעומת הקהל של הפועל ב"ש, אוהדי מכבי ת"א כן זוכים לתמיכה מהבעלים, מיץ' גולדהאר. אמנם מצד אחד, הקנדי כעס לא פעם על האוהדים, שהרבו למחות בעיקר בתחילת העונה וגם גרמו לקבוצה לבקר פעמים רבות בבית הדין בעקבות הדלקת אמצעים פירוטכניים (החשש, ע"פ גורמים במועדון, כי במקרים מסוימיים הודלקו במכוון כדי לפגוע במועדון), אבל מצד שני הוא דואג להזרים להם בכל שנה סכום כסף מוגדר לרכישת אביזרי עידוד.

גם אוהדי מכבי ת"א היו אחראים למספר תפאורות נפלאות העונה, בראשן כמובן תפאורת דונלד טראמפ, "Make Maccabi Great Again", שהוכנה במיוחד לביקור של הפועל ב"ש באיצטדיון בנתניה. גם השלט "כתבנו בדרום" תפס את תשומת ליבנו, כניסיון עקיצה לכיוון אוהדי ב"ש אחרי שהתפאורה שלהם מול בשיקטאש כביכול "הודלפה", מה שהתברר בסוף כתרגיל של האוהדים האדומים לצהובים.

לכולם ברור שמדובר בקהל גדול שכבר הוכיח כמה הוא עוצמתי, בעיקר במשחקי בית, אבל מצד שני גם איכזב כמה פעמים העונה עם קרחות באצטדיון נתניה. האוהדים הצהובים כבר הראו שהם מאחורי הקבוצה שלהם, אז קשה מאוד לנצח אותה. בדיוק כמו הקבוצה שהגיעה למאני טיים של העונה, כך גם האוהדים שלה הגיעו לרגעי הכרעה ונמצאים מאחורי הקבוצה שלהם.

במשחק העונה טרנר ילבש חג. 12,000 אדומים מול 1,600 צהובים. רגע לפני ששתי הקבוצות עולות על כר הדשא, זה הזמן שלכם להכריע מזווית אחרת - למי הקהל הטוב והתומך ביותר? הצביעו בסקר!

 

הוסף תגובה